Performancing Metrics

روسیه بازاری جذاب برای تجار ایرانی | اتاق خبر
کد خبر: 390895
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1396 - 08:38
رئیس اتاق ایران در بازگشت از روسیه؛
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران روسیه را بازاری جذاب برای تجاری ایرانی دانست و گفت: ایران، پیگیر تجارت آزاد با پنج کشور حوزه اوراسیا است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، غلامحسین شافعی پس از امضای اسناد همکاری با روسیه در بازگشت از مسکو، درباره سهم بخش خصوصی در تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی: اشتغال-تولید» و انتظارات این بخش از دولت، افزود : یکی از موضوعات اصلی سیاست های اقتصادی مقاومتی که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید دارند، مردمی کردن اقتصاد است و معظّم له اشاره داشته اند که هر جا کار به مردم سپرده شده، با توفیق مواجه شده است و هر جایی که مردم از این فعالیت ها دور ماندند ما توفیق چندانی نداشته ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود : اقتصاد مقاومتی آن است که تاب آوری در برابر شوک های اقتصادی داشته باشیم، زمانی می توانیم تاب آوری اقتصادی را در اقتصاد کشور شاهد باشیم که چالش های اقتصادی کشور را شناسایی کنیم .

شافعی افزود : شاید بزرگترین چالش ما مقابل تکانه‌های اقتصادی، اقتصاد تک‌محصولی و وابستگی به نفت است و به محض تغییر در میزان صادرات یا قیمت نفت، کل اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی مرتبط با بخش خصوصی، گفت: بالابردن سهم بخش خصوصی از اقتصاد کشور، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، ایجاد جاذبه لازم برای کارهای مولّد و ریسک پذیری بیشتر برای کارهای غیرمولّد، از مهمترین اولویت هایی است که باید به آن توجه جدی شود.

شافعی خاطرنشان کرد: اگر تولید رونق یابد، در پناه تولید موفق، صادرات موفقی هم خواهیم داشت.

 روسیه بازار ۱۴۰ میلیون نفری برای تولیدکنندگان و تجار ایرانی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره نتایج سفر هیات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به روسیه و سهم بخش خصوصی در همکاری های راهبردی دو کشور نیز گفت: روسیه از ابعاد مختلف برای بخش خصوصی ایران ظرفیتی فوق‌العاده محسوب می شود.

وی افزود: روسیه، همسایه ایران است و در زمینه راه های آبی، هوایی و ریلی از وضعیت مناسبی برخوردار هستیم و علاوه بر آن بخش خصوصی به روسیه فقط به عنوان روابط دو جانبه اقتصادی نگاه نمی کند؛ بلکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی ایران و روسیه می توانیم در اقتصاد منطقه با همکاری سه جانبه و چندجانبه توسعه اقتصادی کشور را دنبال کنیم.

شافعی گفت: این موضوع در توسعه صادرات ایران تاثیر قابل توجهی دارد و علاوه بر آن، روسیه و ایران موقعیت بالایی در ترانزیت اقتصاد منطقه دارند که فرصت خوبی برای بخش خصوصی ایران است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: در مذاکرات قبلی و این سفر پیگیر هستیم که با کشورهای اورآسیا به تعرفه ترجیهی برسیم و در نهایت، ایران موضوع تجارت آزاد را با اورآسیا در حال پیگیری است .

شافعی گفت: پیوستن ما به تجارت آزاد پنج کشور اورآسیا، در توسعه مناسبات اقتصادی ما با کشورهای منطقه جهش محسوب می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید