Performancing Metrics

وعده کاهش قیمت میوه | اتاق خبر
کد خبر: 390905
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1396 - 12:16
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ضمن توضیح دلایل افزایش قیمت میوه در ایام عید عنوان کرد که قیمت‌ها در روزهای آینده پایین خواهد آمد و به مردم پیشنهاد کرد که میوه‌هایی مانند سیب را نخرند تا کسانی که باعث افزایش قیمت آن شدند نتیجه کارشان را ببینند.

 

 به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسین مهاجران، گفت: توزیع میوه برای بازار شب عید تا ۲۹ اسفند انجام شد و قیمت‌ها تا آن زمان تغییر زیادی نکرد اما پس از آن سردخانه‌ها و حمل و نقل تعطیل شد و این کمبودها باعث افزایش قیمت در میدان میوه و تره‌بار شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شد که این افزایش قیمت به صورت موقتی باشد و پس از باز شدن سردخانه‌ها قیمت‌ها به شرایط سابق برگردد. به مرور زمان قیمت برخی اقلام تعدیل شد اما قیمت برخی دیگر از اقلام همچنان بالاست. بعضی از این افزایش قیمت‌ها طبیعی و بعضی دیگر مانند افزایش قیمت سیب و موز کاذب است.  

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه دلیلی برای افزایش قیمت سیب وجود نداشت، عنوان کرد: بیش از نیاز شب عید سیب در سردخانه‌ها دپو شده بود و کمبود در عرضه سیب باعث افزایش قیمت آن شده و نه کمبود تولید آن و این قیمت‌ فعلی سیب اجحاف در حق خریداران است.  

مهاجران افزود: قیمت تمام شده موز نیز کیلویی ۳۲۰۰ تومان است که ۳۵۰۰ تومان عرضه می‌شد اما در فاصله یک ماه به عید ۱۰۰۰ تومان قیمت آن افزایش پیدا کرد و بعد مجددا افزایش قیمت دیگری پیدا کرد و تا ۶۰۰۰ تومان هم به فروش رفت که قیمت منطقی برای موز نیست.

وی درباره گرانی قیمت پرتقال توضیح داد: ابتدا قرار نبود برای پرتقال واردات انجام شود. پیشنهاد ما این بود توناژی پرتقال و نارنگی وارد و در سردخانه‌ها دپو شود تا برای بازار شب عید بحران ایجاد نشود و اگر هم برای عید مصرف نشد تا مهر ماه که تولید و عرضه پرتقال پایین است به بازار تزریق شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی افزود: مسئله اینجاست که مردم از پرتقال شمال زده شده‌اند در حالی که پرتقال در شمال وجود دارد که یک کیلوی آن به یک تن پرتقال ترکیه می‌ارزد. مردم پرتقال شمال را نخریدند و پرتقال وارداتی یخ زده ترکیه را مصرف کردند و همین باعث شد پرتقال با افزایش قیمت روبرو شود.

وی درباره وضعیت قیمت دیگر اقلام گفت: خیار افزایش قیمت آنچنانی را نداشت و امروز هم قیمت آن متعادل است. کیوی هم تولیدش کم بود و بخشی از آن به دلیل سرما از بین رفت. کیوی در سه ماه زمستان مصرف نشد اما در گردش عید مصرف شد و تقاضا برای آن ایجاد شد که قیمت آن را بالا برد.

مهاجران درباره وضعیت قیمت اقلام میوه در روزهای آینده و پس از تعطیلات تصریح کرد: مطمئنا میوه بعد از عید ارزان‌تر می‌شود و تا یک ماه دیگر هم میوه‌های نوبرانه مثل زردآلو و هلو به بازار می آید و مردم سعی کنند بیشتر از این اقلام استفاده کنند تا کسانی که باعث افزایش قیمت محصولاتی مانند سیب شدند نتیجه عمل خود را ببینند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید