Performancing Metrics

دانشجویان ایرانی که از آمریکا پذیرش گرفته اند، بین زمین و هوا معلق مانده اند | اتاق خبر
کد خبر: 390984
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1396 - 15:28
آسوشیتدپرس:
صدها دانشجوی ایرانی که برای ادامه تحصیل خود از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش گرفته‌اند، به خاطر ابهاماتی که در رابطه با دستور مهاجرتی دونالد ترامپ و آینده آن وجود دارد، ممکن است نتوانند وارد خاک آمریکا شوند.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از «انتخاب»؛ ۲۵ دانشگاه بزرگ آمریکا برای سال آینده تحصیلی به بیش از ۵۰۰ دانشجو پذیرش داده‌اند که شهروندان یکی از شش کشور ایران، سومالی، لیبی، سودان، سوریه و یمن هستند.
 
دونالد ترامپ تلاش کرده تا محدودیت‌هایی را در رابطه با سفر شهروندان این کشورها به آمریکا اعمال کند، اما دستورات او با اعتراضاتی در آمریکا مواجه شده و دادگاه‌های فدرال ایالات متحده این فرامین را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
 
با این حال آسوشیتدپرس می‌نویسد که اگر حکم‌ دادگاه‌های فدرال لغو شود یا ترامپ فرمان جدیدی در این رابطه صادر کند، دانشجویان این شش کشور امکان دریافت ویزای آمریکا و ورود به این کشور برای ادامه تحصیل را نخواهند داشت.
 
این گزارش می‌گوید که اکثریت این ۵۰۰ دانشجویی که امسال از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش گرفته‌اند، ایرانی هستند و ایران به‌ویژه در زمینه مهندسی و علوم کامپیوتری برنامه‌های تحصیلی معتبری برای مقطع کارشناسی دارد.
 
آسوشیتدپرس در ادامه به حضور چشم‌گیر دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های آمریکا اشاره می‌کند و می‌نویسد از ۱۲ هزار دانشجوی ایرانی که سال گذشته در دانشگاه‌های آمریکا حضور داشتند، ۷۷ درصد آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا درس می‌خوانند که بیش از نیمی از آنها هم دانشجویان رشته‌های مهندسی هستند.
 
تنها در دانشگاه فلوریدای مرکزی یک سوم از ۱۱۵ دانشجویی که امسال در رشته‌های مهندسی عمران و برق برای مقاطع بالا پذیرش گرفته‌اند، ایرانی هستند.
 
با این حال هنوز مشخص نیست که فرمان مهاجرتی ترامپ چه سرنوشتی خواهند یافت. در این شرایط برخی دانشگاه‌ها مانند ایندیانا اعلام کرده‌اند که اگر دانشجویان این شش کشور در نهایت از ورود به آمریکا منع شوند، هزینه‌ای را که تا اینجا برای ثبت‌نام پرداخت کرده‌اند، پس خواهند گرفت.
 
برخی دانشگاه‌ها نیز به این دانشجویان پیشنهاد می‌دهند که تحصیل خود را در آمریکا برای یک سال به تعویق بیاندازند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید