Performancing Metrics

فوری/ قدرت زمین‌لرزه مشهد ۶ ریشتر اعلام شد/ قطع تلفن، موبایل و وسایل ارتباطی در مناطق زلزله زده/ مردم به خیابان‌ها پناه برده‌اند/ ثبت سومین پس لرزه زلزله خراسان رضوی با بزرگی 4.4/در هفته پیش رو پس لرزه ها ادامه دارد | اتاق خبر
کد خبر: 391345
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1396 - 11:43
بنابر اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، قدرت زمین‌لرزه‌ای که دقایقی پیش مشهد را لرزاند، 6 ریشتر و در عمق 10 کیلومتری زمین اعلام شده است.
زلزله ای محسوس ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر چهارشنبه مشهد را لرزاند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از انتخاب، بنابر اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، قدرت زمین‌لرزه‌ای که دقایقی پیش مشهد را لرزاند، 6 ریشتر و در عمق 10 کیلومتری زمین اعلام شده است.

مرکز این زمین‌لرزه، سفید سنگ خراسان رضوی بوده است. 
 
سایت زلزله نگاری آمریکا قدرت زلزله در مشهد را ۶.۱ نیز اعلام کرد .
 
پس از زمین‌لرزه ۶ ریشتری در مشهد ۵ پس‌لرزه به قدرت‌های ۴.۷ ریشتر، ۴ ریشتر، ۳.۶ ریشتر، ۴.۴ ریشتر و ۳.۷ ریشتر تاکنون به وقوع پیوسته است.
 
ثبت سومین پس لرزه زلزله خراسان رضوی با بزرگی 4.4/معاون عملیات امدادو نجات هلال احمر:هماهنگی با فرودگاه  مهرآبادجهت اعزام احتمالی نیرو و اقلام زیستی/ ‎زارع،استاد پژوهشگاه زلزله:مرکز زمین لرزه 86 کیلومتری جنوب شرق مشهد بوده/پیش بینی می‌شود حداقل در هفته پیش رو پس لرزه ها ادامه داشته باشد‎ 
 

به گزارش انتخاب ، شدت این زلزله که میزان آن هنوز اعلام نشده است به حدی بود که شهروندان مشهدی را ناگزیر از ترک ساختمانها کرد و گروهی از مردم وحشت‌زده به خیابان‌ها آمده‌اند.
 
تلفن، موبایل و وسایل ارتباطی در مناطق زلزه‌زده مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی قطع شده است .
 
بدنبال وقوع زلزله در مشهد ، ماموران ۴۸ ایستگاه آتش نشانی این کلانشهر به حالت آماده باش درآمدند و کلیه خودروهای عملیاتی به دستور معاونت عملیات این سازمان از آشیانه خارج و در حالت استند بای قرار گرفتند .
 
معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمربا اشاره به زمین لرزه ٦ ریشتری در ساعت 10:39 امروز در خراسان رضوی گفت:
این زمین‌لرزه در عمق  ١٠ کیلومتری زمین رخ داده است.
این زمین‌لرزه در شهرستان فریمان – روستای سفید سنگ رخ داده است.
تیم‌های ارزیاب هلال احمر جهت انجام بررسی‌های لازم به منطقه مذکور اعزام شده‌اند. 
 
تلفن ها در اكثر نقاط مشهد وصل است

حرکت قطارها از مبداء و به مقصد مشهد طبق برنامه انجام می‌شود

کاربران افغانی توئیتر نوشته اند زلزله در هرات هم احساس شده است

تا حدود نیم ساعت پس از آن، پس‌لرزه‌های 4.7، 4، 3.6، 4.4، 3.7 و 4.6 ریشتری در حوالی سفیدسنگ رخ داد که به ترتیب در 96، 86، 91، 98، 93 و 93 کیلومتری مشهد مقدس بوده است.
 
تیم امداد هوایی و واکنش سریع به سفید سنگ، مشهد، سرخس، تربت جام و فریمان اعزام شد

سید مجتبی احمدی اظهار داشت: تیم امداد هوایی و واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر به سفید سنگ فریمان ، سرخس، مشهد و تربت جام اعزام شده است.

وی ادامه داد: منتظر اعلام نتیجه تیم‌های ارزیاب هستیم تا بتوانیم آمار دقیق و خسارات احتمالی را گزارش کنیم.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بعد از انجام ارزیابی های اولیه نسبت به اعزام نیروها در محل مورد نظر اقدام می‌کنیم.

اطلاع دقیقی از میزان خسارت زلزله نداریم؛ اعزام نیروهای امدادی

محمد مقدوری اظهار داشت: پس لرزه‌هایی را در مشهد پس از زلزله اصلی داشته‌ایم که دامنه تربت حیدریه و جام و نیشابور و خواف و سنگان را در برگفته است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: نیروهای امدادی اعزام شده‌اند و با سرعت کار امدادرسانی آغاز شده و هنوز اطلاع دقیقی از میزان خسارت وجود ندارد، نیروهای امنیتی و کمکی برای خسارات ناشی از زلزله به مناطق اعزام شده‌اند.

وجود 2 گسل در محل زلزله/ احتمال ادامه پس لرزه‌ها تا یک ماه

استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی لحظاتی قبل در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار داشت: زلزله در 87 کیلومتری جنوب شرق مشهد اتفاق افتاده است.

وی افزود: در منطقه‌ای که زلزله رخ داده است، دو گسل وجود دارد که در حال بررسی هستیم که کدام یک از گسل‌ها عامل این زلزله هست. شهر مشهد 610 سال پیش زلزله‌ بزرگی را تجربه کرده است. با توجه به قدرت 6 ریشتری زلزله، پیش‌بینی ما این است که پس لرزه‌های زلزله تا یک ماه دیگر ادامه داشته باشند و بهتر است تا روستاهای اطراف کانون زلزله، مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

2 زلزله شهرستان مه‌ولات خراسان رضوی را لرزاند

دو زلزله نسبتاٌ شدید شهرستان مه ولات در فاصله 210 کیلومتری مشهد را لرزاند.

5 پس لرزه در مشهد به ثبت رسید

پس از زمین‌لرزه 6 ریشتری در مشهد، 5 پس‌لرزه به قدرت‌های 4.7 ریشتر، 4 ریشتر، 3.6 ریشتر، 4.4 ریشتر و 3.7 ریشتر تاکنون به وقوع پیوسته است.

سفید سنگ مشهد مقدس برای ششمین بار لرزید

پس از زمین‌لرزه 6 ریشتری در مشهد 5 پس‌لرزه به قدرت‌های 4.7 ریشتر، 4 ریشتر، 3.6 ریشتر، 4.4 ریشتر و 3.7 ریشتر تاکنون به وقوع پیوسته است.

 
فوری/ قدرت زمین‌لرزه مشهد ۶ ریشتر اعلام شد/ تلفن، موبایل و وسایل ارتباطی در مناطق زلزله زده قطع شد
میزان شدت زلزله های اخیر در استان خراسان رضوی 
 
 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید