Performancing Metrics

روحانی، سرپرست «نوزاد» شد! | اتاق خبر
کد خبر: 391799
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1396 - 22:25
چهارمین روز ثبت نام؛
چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری با نام نویسی دو رقیب اصلی انتخابات به پایان رسید.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سومین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری دوره دوازدهم صبح امروز وارد چهارمین روز خود شد. این بار هم مانند سه روز قبل، وزن حاشیه ها بیشتر از متن بود.

ساعت ۹:۰۳. روزمان را با مهدی کلهر مشاور موبلند محمود احمدی نژاد در دولت نهم آغاز کردیم. کلهر، سابق در گفتگویی درباره رابطه موهایش و محمود احمدی نژاد گفته بود: «شخص احمدی‌نژاد هیچ وقت به موهایم گیر نداد چون رابطه‌ هم‌فکری و هم‌نظری من با ایشان جبری نبود.» وی صبح امروز با همراهی همسرش وارد ستاد انتخابات کشور شد و اولین صید رسانه ایی خبرنگاران لقب گرفت.

همزمان با حضور کلهر در ستاد انتخابات، روحانی پر شور و حالی به میان خبرنگاران آمد. «وایستید! ۳ دقیقه زمان بگیرید؛ می خواهم صحبت کنم.» نامش علی بهرامی نیکو بود؛۴۰ ساله از قم. هدف دولتش را برخورد با تشیع لندنی و حقوق های نجومی عنوان کرد. وی گفت: اگر نمی توانیم سطح زندگی مردم را بالا ببریم، می توانیم سطح زندگی مسئولان را بایین بیاوریم.

ساعت ۹:۵۳ سالن کنفرانس خبری؛ مهدی کلهر سلانه سلانه کنان به میان خبرنگاران آمد. نور صحنه کم بود و همین موضوع، زبان تصویربرداران و عکاسان را به گلایه باز کرد. «آقا نور بدید، نور نیست.» سوالات خبرنگاران بیشتر حول رابطه امروز کلهر و احمدی نژاد متمرکز بود. کلهر اما اصلا دوست نداشت درباره رئیس سابقش حرفی بزند به جز همین جمله گزیده: «من مستقل آمده ام. کاندیدای ایشان فرد دیگری است، من هم هیچ شباهتی به وی ندارم.»

ساعت ۱۰، نعمت الله سبحانی مدیرکل سابق بدافند غیرعامل استان بوشهر به ستاد انتخابات قدم گذاشت. گفت که امروز در استانداری بوشهر است اما سمتی ندارد! معتقد بود که چون عضو خانواده شهید است و خودش هم سابقه حضور ۴ ساله در جبهه های جنگ را دارد، صلاحیت اش تایید خواهد شد! توان اداره قوه مجریه را در خود می دید. همچنین می گفت: ۹۰ درصد کابینه ام را جوانان تشکیل می دهند.

ساعت ۱۰:۲۱، سعید یاری دبیرکل سازمان دفاع از ملت ایران با کبوتر سفیدی در دست، شکار لنز دوربین ها شد. یاری تا انتخاب رنگ برای ستاد انتخاباتی اش هم بیش رفته بود؛ سفید! او به نشانه و نماد دولتش! که «دولت نجات» نامگذاری کرده بود، کبوترش را در هوا براند!

ساعت از ۱۱ گذشته بود که شایعه ها شروع به تکثیر کردند. خبرهای درگوشی از حضور ابراهیم رئیسی و حسن روحانی در ستاد انتخابات میان خبرنگاران دست به دست می شد. هر چه بود، زیر سر کانال های تلگرامی بود! «راسته می گن روحانی اومده؟»، «نمیدونم میگن اومده!»، «رئیسی چطور؟»، «اونم میگن!»

ساعت به ۱۲ ظهر نزدیک می شد و تب شایعه ها دیگر گرمای چند دقیقه قبل را نداشتند. امین الله رشیدی خواننده سنتی کار برای ثبت نام وارد ستاد شد. رشیدی گفت: «سیاست پدر و مادر ندارد.»، «برای اعتلای فرهنگ آمده ام.»، «اگر رئیس جمهور شوم، نظارت ها را بیشتر می کنم!»

محسن غرویان عضو مستعفی موسسه امام خمینی(ره) هم دیگر ثبت نام کننده روز چهارم بود. در کانال های تلگرامی چو افتاد که روند نام نویسی وی به دلیل نقص مدارک، انجام نشده است. از خودش که جویا شدیم، موضوع را رد کرد.

ساعت ۱۲:۴۵، محمدزارع فومنی همان شیخ رانده شده از سوی اصلاح طلبان، طبق قرار قبلی اش مبنی بر حضور مستقل در انتخابات ریاست جمهوری، وارد ستاد شد. فومنی پس از پایان روند ثبت نام به جمع خبرنگاران آمد. خبرنگاران رسانه های اصلاح طلب به قصد «آتو گرفتن» و با الحان «طعنه آلود»ی، سوالاتشان را از وی مطرح می کردند. «آقای فومنی اینکه می گویید من اصلاح طلب میانه روی مستقلم یعنی چه؟» فومنی هم در بخشی از صحبت هایش در حالیکه تلفن همراهش مدام زنگ می خورد با فریاد، اصلاح طلبی را مغایر با براندازی دانست و گفت: «آیا اصلاح طلبی یعنی برخورد با چارچوب های نظام؟» فردی از میان حضار: بله...فومنی: بله؟!(خنده)

ساعت ۱۴، محمدکاظم روحانی نژاد از اعضای روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری سراسیمه در لابی ستاد انتخابات این طرف و آن طرف می رفت. آقای روحانی نژاد امروز آقای روحانی می آید: «بله ولی معلوم نیست کِی.»

همزمان با قطعی شدن حضور روحانی در ستاد انتخابات، تعدادی از خبرنگاران آن طرف تر فریاد زدند: «کواکبیان آمد.» مصطفی کواکبیان به همراه همسر و پسرش به ستاد قدم گذاشت. عکاسان، اطراف این نماینده مجلس را دوره کردند. صدای شاتر دوربین ها پشت سر هم شنیده می شد و نور فلاش ها، چهره کواکبیان را روشن می کرد. پاسخ کواکبیان به دوربین ها، نشان دادن علامت «v» (پیروزی) بود.

مدارک کواکبیان برای ثبت نام ناقص بود. معاون کواکبیان در حزب مردم سالاری به ما گفت: «یک برگه کپی شناسنامه کم بود که الان بچه ها می آورند!»

همزمان با تب و تاب انتظار خبرنگاران برای حضور چهره ها در ستاد، بیرون وزارت کشور در خیابان شهید گمنام، سهام داران موسسه کاسپین در اعتراض به تعطیلی آن، تجمع اعتراضی ترتیب داده بودند.

۱۴:۴۷، کواکبیان به جمع خبرنگاران آمد. دسی بل صدایش مثل همیشه بالا بود! درست مانند نطق هایش در مجلس! گُل صحبت هایش آنجایی بود که گفت: «گزینه پوششی نیستم و تا پایان در رقابت می مانم.»

ساعت ۱۵:۲۸، علیرضا زاکانی یکی از نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب وارد ستاد شد. هجمه چندانی ایجاد نشد.

نیم ساعت بعد، بمب خبری منفجر شد. رئیس جمهور با همراهی رحمانی فضلی وزیر کشور، بالاخره پس از ۴ ساعت انتظار وارد ستاد شد. عکاسان از روی هم رد می شدند تا بهترین عکس را از روحانی بگیرند! همهمه و شلوغی عجیبی حاکم بود. کسی، کسی را نمی شناخت. همه داشتند فریم به فریم حرکات روحانی را ثبت می کردند.

همزمان با حضور روحانی در ستاد، زاکانی در کنفرانس خبری مشغول صحبت کردن علیه سیاست های دولت یازدهم بود؛ گوش تا گوش سالن کنفرانس پُر شده بود. زاکانی جوری بلند بلند حرف می زد، انگار می خواست روحانی صدایش را بشنود! «آقای روحانی باید پاسخگوی عملکرد بسیار ضعیف خود باشد.»، «به دنبال این هستم که با دولت اقدام، حقوق ملت ایران در برجام را بگیرم.» زاکانی علاوه بر روحانی، تنه به تنه احمدی نژاد نیز شد و گفت: «هم با احمدی نژاد و هم با روحانی رقابت می کنم؛ ان شاالله پیروز می شوم.»

پس از کنفرانس خبری زاکانی، نوبتی ام که بود، نوبت روحانی بود. قبل از حضور رییس جمهور، کاظم روحانی نژاد و سر تیم تشریفات نهاد ریاست جمهوری مشغول رتق و فتق امور و سامان دادن به حال و هوای کنفرانس خبری شدند. چند دقیقه بعد روحانی آمد!

روحانی از روی برگه نطق می کرد. طبق پیش بینی ها اظهارات رییس جمهور حول دو موضوع بود؛ برجام و اقتصاد. روحانی در ادامه با تشبیه منتقدان برجام به هوو و خود برجام به نوزاد! تیکه ای را حواله مخالفانش کرد؛ "هووهای برجام سرپرستان خوبی برای نوزاد برجام نیستند."

مجری برنامه که برای نامزدهای دیگر، مدام وقت ۱۰ دقیقه ای کنفرانس خبری را آلارم! می داد، چشمش را به روی ۳ دقیقه اظهارات اضافی روحانی بست و چیزی نگفت.

روحانی پس از اتمام سخنانش، بدون پاسخگویی به سوالات خبرنگاران از سالن خارج شد.

ساعت به ۱۷:۱۵ رسید. دومین بمب خبری منفجر شد؛ ابراهیم رییسی. تولیت آستان قدس رضوی با همراهی نادر طالب زاده و مسعود میرکاظمی وارد ستاد شد. باز هم شلوغی! باز هم همهمه!

رییسی ساعت ۱۷:۳۰ به جمع خبرنگاران آمد. اظهاراتش برخلاف نفر قبلی! نیش و کنایه ای به دیگران نزد! از مشکلات جاری اقتصادی گفت و راه حل آن را در گرو کمک همه دسته جات سیاسی دانست.

نوبت به سوالات خبرنگاران که رسید، نطق مجری برنامه که برای سه دقیقه اضافه حرف زدن نفر قبلی! سکوت کرده بود، باز شد و مدام به اهالی رسانه برای رعایت محدوده زمانی تذکر می داد. موضوعی که صدای خبرنگاران را در آورد.

ساعت ۱۸؛ چهارمین روز نام نویسی هم تمام شد اما فردا را نباید از دست داد. خیلی ها در صف اند...

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید