Performancing Metrics

قشرهای آسیب پذیر تا آخر خرداد برای دریافت سبد کالا مهلت دارند | اتاق خبر
کد خبر: 392067
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1396 - 18:14
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سبد امنیت غذایی ماه های بهمن و اسفند به سه میلیون و 406 هزار و 633 خانوار تعلق می گیرد که یک میلیون و 248 هزار و 408 خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور سبد خود را دریاف

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «احمد میدری» در نشست خبری گفت: مصوبه اعطای سبد امنیت غذایی به این خانوارها در ماه های بهمن و اسفند ابلاغ شد.

میدری بیان کرد: 2 میلیون و 200 هزار خانوار از سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشمول دریافت مستمری بودند که 500 هزار تا یک میلیون ریال دریافتی داشتند که اکنون دریافتی آنها به یک میلیون و 900 هزار تا چهار میلیون و 600 هزار ریال افزایش یافته است.

به گفته وی، 18 درصد خانوارها در استان تهران و 66 درصد خانوارها در استان سیستان و بلوچستان سبد خانوار خود را گرفتند و در مجموع طبق اعلام بانک مرکزی، 58 درصد خانوارها سبد خانوار خود را دریافت کردند.

وی توضیح داد: به دلیل فرارسیدن نوروز و ضعف اطلاع رسانی فقط یک میلیون و 200 هزار خانوار سبد خود را دریافت کردند اما رقم تخصیص یافته برای خانوارها در بانک مرکزی برای این موضوع محفوظ ماند.

این مسوول ادامه داد: افزون بر خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، به دانش آموزان شبانه روزی و عشایر نیز سبد کالاها تخصیص می یابد که تاکنون فقط 14 درصد آنان سبد خود را دریافت کرده اند.

به گفته وی، پنج درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی همپوشانی دارند که این مشکل از طریق تبادلات الکترونیکی بین 2 نهاد حل می شود.

میدری تصریح کرد: خانوارهایی که سهمیه بهمن ماه خود را دریافت نکرده اند تا پایان اردیبهشت ماه و خانوارهای که سبد اسفندماه را نگرفته اند تا آخر خرداد می توانند نسبت به دریافت سبد خود اقدام کنند.

وی در مورد خانوارهایی که به دلایل مختلف کارت آنها سوخته است، گفت: اعتبار آنها در کارت جدید محفوظ است و به محض صدور کارت جدید خانوارها می توانند با مراجعه به مرکزها، سبد خود را دریافت کنند.

میدری اعتبار سبد امنیت غذایی را یک هزار و 800 میلیارد تا 2هزار میلیارد ریال اعلام کرد که برای هر خانوار ٣٠٠ هزار تا ١١٠ هزار ریال اختصاص می یابد.

وی گفت: خانوارها می توانند کالای خود را از فروشگاه های فرهنگیان، سپه، شهروند، اسکاد (اتحادیه سراسری تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت) و رفاه دریافت کنند.

شانزدهم فروردین ماه نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره توزیع سبد کالا در اردیبهشت ماه گفت: امنیت غذایی در مقابله با سوءتغذیه همچنان از برنامه های امسال دولت است و بر اساس تصمیم امروز در دولت، اعتبار مورد نیاز سبد کالا تامین شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید