Performancing Metrics

٤٠ درصد گاز خاورمیانه در ایران مصرف می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 392197
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1396 - 13:53
دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز:
دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز با اعلام این خبر که ٤٠درصد گاز خاورمیانه در ایران مصرف می‌شود افزود:ایران با وجود این که بزرگترین دارنده ذخایر گاز جهان است اما بیشتر گاز تولیدی، در داخل کشور مصرف می شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد حسین عادلی با بیان اینکه مجمع کشورهای صادرکننده گاز دارای 19 عضو اصلی و ناظر است، اظهار کرد: 67 درصد ذخایر گاز در کشورهای این مجمع قرار دارند.

 وی از افزایش تقاضا برای گاز در سال گذشته میلادی خبر داد و افزود: افزایش تقاضا در اروپا شش درصد بوده است.

به گفته عادلی، استرالیا در سال آینده میلادی به بزرگترین صادرکننده ال ان جی تبدیل می‌شود و رقابت در این زمینه افزایش پیدا می‌کند.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز با تاکید بر اینکه گاز به‌عنوان سوخت پاک نقش مهمی در محیط زیست و کاهش آلودگی دارد، تصریح کرد: مصرف گاز در ایران بسیار بالاست و 40 درصد مصرف خاورمیانه در ایران انجام می‌شود. ایران با وجود این که بزرگترین دارنده ذخایر گاز جهان است اما بیشتر گاز تولیدی، در داخل کشور مصرف می شود. بخش خانگی بزرگترین مصرف کننده گاز در ایران است و پس از آن بخش نیروگاهی قرار دارد.

عادلی افزود: مهمترین چالش‌های ایران در بخش گاز، مصرف بی رویه  است که سبب شد میزان صادرات آن خیره کننده نباشد. سهم ایران در بازار گاز طبیعی بسیار اندک است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید