Performancing Metrics

حلقه گمشده شبکه ملی اطلاعات تکمیل شد | اتاق خبر
کد خبر: 392293
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1396 - 12:04
واعظی با اشاره به افتتاح اتصال فیبرنوری به منازل عنوان کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با افتتاح اتصال فیبر نوری به منازل، حلقه گمشده شبکه ملی اطلاعات تکمیل شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود واعظی در مراسم بهره‌برداری مرحله نخست اتصال فیبر نوری به منازل، با بیان اینکه در دو دولت گذشته به ICT نگاه تشریفاتی می‌شد، اظهار کرد: سیاست دولت یازدهم، سیاست توسعه‌ای است و ما با همه محدودیت‌ها تلاش کردیم برای بخش خصوصی اعتمادسازی کنیم تا بتواند سرمایه‌گذاری کند. بنابراین ما با بخش خصوصی رقابت نمی‌کنیم، بلکه سیاست گذار و حمایت گر آنها هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ICT در دولت بیان کرد: با مقایسه هرآنچه که پیش از دولت گذشته انجام شده و اقدامات سه سال و نیم اخیر درمی یابیم که شبکه انتقال کشور ۱۱ برابر شده و به ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده و شبکه پهن باند که پیش از این ۶۲۰ مگابیت بر ثانیه بود، ۱۵ برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حالی که در ابتدای دولت تنها چندین شهر به اینترنت نسل سه دسترسی داشتند، در حال حاضر ۹۰۰ شهر کشور نسل سوم تلفن همراه دارند و تا پایان دولت نیز همه شهرها نسل سوم خواهند داشت. همچنین ۷۴۲ شهر به نسل چهارم دسترسی دارند و بیشتر از ۲۷ هزار روستای نیز به اینترنت متصل شدند.

واعظی با اشاره به دغدغه های دولت گفت: ما تلاش کردیم دسترسی آزاد به اطلاعات را جا بیندازیم. همچنین به حقوق شهروندی که بخش قابل توجهی از آن در حوزه ماست، تاکید کردیم. بنابراین اگرچه دولت همواره مخالف مطالب غیراخلاقی و غیراسلامی است، اما ایستادگی کرده که شبکه‌های اجتماعی سالم برای مردم باز باشد.

وی کاهش شکاف دیجیتالی را از دیگر برنامه‌های وزارتخانه دانست و افزود: دولت یازدهم معتقد است ایران فقط کلان شهرها نیست و نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم و روستاها دارد. اشتغال نیز از دیگر وظایف ماست تا با توجه به سهم ۱۶ درصدی فارغ‌التحصیلان حوزه ICT، بستری فراهم شود که در خدمت اشتغال کشور باشد. همان طور که در سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شبکه ملی اطلاعات نیز بیان کرد: در حالی که از برنامه چهارم توسعه به شبکه ملی اطلاعات تاکید شده بود و مقام معظم رهبری نیز در ۱۴ سال گذشته به لزوم آن اشاره داشتند، حلقه مفقوده این شبکه دسترسی و FTTx بود. در نهایت در حالی که پیش از این اپراتور ایرانیان نت مسوول راه‌اندازی فیبر نوری بود که به دلایل مشکلات سرمایه‌گذاری این کار انجام نشد، با اتصال فیبر نوری توسط شرکت مخابرات ایران، این امکان فراهم شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید