Performancing Metrics

لزوم جایگزینی فیبر نوری با کابل مسی | اتاق خبر
کد خبر: 392317
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1396 - 17:47
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به لزوم توسعه شبکه دسترسی برای صعود در حوزه فاوا، گفت: ظرف پنج سال آینده باید به جای سیم تلفن در منازل مردم فیبر نوری جایگزین کنیم تا بتوانیم در این بستر خدمات مختلف ارائه کنیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رسول سراییان امروز در مراسم بهره‌برداری مرحله نخست اتصال فیبر نوری به منازل با اشاره به دسترسی به فیبر نوری به عنوان نقطه حیاتی توسعه ICT، اظهار کرد: گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد GDP دنیا از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ تغییر اساسی کرده و سهم کشاورزی و صنعت رو به پایان است و سهم خدمات به‌طور قابل توجهی رشد می‌کند، بنابراین در کشور ما نیز خدمات سهم گسترده‌ای را برای توسعه و خلق ثروت دارد.

وی ادامه داد: گزارش سازمان PWC درباره GDP دنیا رشد ۱۳۰ درصدی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۵۷ است. امروز سهم ما ۴۲۵ میلیارد دلار است و تا یک درصدی که باید از نظر جمعیتی داشته باشیم ۳۷۵ میلیارد دلار فاصله داریم. در این گزارش آمده است رتبه ایران در سال ۲۰۳۰ به شانزدهم ارتقاء پیدا می‌کند و ۲۰۵۰ دوباره به هفدهم بر می‌گردد. باید توجه کنیم که ما می‌خواهیم سهمی از این GDP را به خود اختصاص دهیم و این‌که آیا می‌خواهیم این رتبه‌بندی را تغییر دهیم یا خیر.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به افزایش جمعیت شهرنشینی، اظهار کرد: مدیریت شهرها بدون فناوری امکان پذیر نخواهد بود و راهبرد اساسی آن هوشمندسازی شهرهاست. در حوزه داخل آنچه که به عنوان اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده بزرگ‌ترین چالش است و شرکت‌های ارتباطی در این حوزه نقش بسزایی دارند.

سراییان گفت: بر اساس شاخص IBI که توسعه فاوا را نشان می‌دهد رتبه ایران ۸۹ است و پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه این رتبه ۳۰ پله صعود کند و لازمه‌ی این صعود توسعه شبکه دسترسی است. ICT می‌تواند علاوه بر خلق ثروت برای صنایع، آنها را متحول کند.

وی با اشاره به سند پنج ساله‌ای که در شرکت مخابرات تصویب شده، ادامه داد: این سند تحت عنوان ره‌نگاشت تحول مخابرات ایران نقشه راه شرکت قرار گرفته است تا شرکت در سال ۱۴۰۰ به یک شرکت پیشروی دیجیتال مخابراتی برسد و هدف اصلی ارائه خدمات متنوع به مشتریان با کیفیت و سرعت مطلوب است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: در شرکت مخابرات در بخش ثابت و همراه بحث توسعه و دسترسی را به عنوان اولویت‌های سرمایه‌گذاری قرار دادیم و طی سه سال اخیر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه همراه و بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد در حوزه ثابت سرمایه‌گذاری شده است.

سراییان به مزایای فیبر نوری اشاره و بیان کرد: با فیبر نوری پهنای باند بالا و نامحدود برای مشتریان تجاری و خانگی، تاخیر پایین و کیفیت بالای سرویس، فناوری امن، کاهش هزینه نگهداری و مصرف انرژی را خواهیم داشت. این کار با بردن یک پورتال به داخل مجموعه امکان‌پذیر است و کافی است یکبار فیبر نوری را داخل مجموعه ببریم و پس از آن هر سرویس قابل ارائه است و این قابلیت مناسب فیبر نوری است. همچنین با رسیدن فیبر نوری به منزل مردم امکاناتی از قبیل سیستم‌های دوربین‌های مدار بسته، تلویزیون‌های HD و ۴K، تعداد نامحدود خط تلفن، خانه‌های هوشمند فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ظرف پنج سال آینده باید به جای سیم تلفن در منازل مردم فیبر نوری جایگزین کنیم تا بتوانیم در این بستر خدمات مختلف ارائه کنیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید