Performancing Metrics

فرود 3 هواپیمای ATR تا 3 هفته دیگر در ایران | اتاق خبر
کد خبر: 392346
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1396 - 14:20
مدیرعامل ایران‌ایر مطرح کرد
مدیرعامل هواپیمایی‌جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه عدم ورود بوئینگ ۷۷۷ به دلیل ناتوانی مالی هما نیست، موجود نبودن این هواپیما را دلیل اصلی این امر دانست و خبر داد که ایران ایر تا سه هفته‌ دیگر ۴ فروند از هواپیماهای ای.تی.آر سفارشی خود را تحویل میگیرد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فرهاد پرورش گفت: طبق قرارداد ایران ایر با کمپانی بوئینگ اولین فروند از سری هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ در اواخر فروردین ماه ۹۷ تحویل ایران داده می‌شود.

وی ادامه داد: بوئینگ اخیرا پیشنهاد خرید یک فروند هواپیمایی را که شرکت (ترکیش ایرلاینز) از خرید آن انصراف داده بود به ایران مطرح کرد و ما ضمن استقبال از پیشنهاد بوئینگ بررسی‌های فنی و تخصصی را انجام دادیم، اما پس از بررسی‌های فنی و اقتصادی و درست زمانی که ۹۰ درصد موافق خرید این هواپیما بودیم دیگر این هواپیما موجود نبود.

 مدیر عامل هما در این باره اضافه کرد: ایران ایر مشروط به موجود بودن این هواپیما مذاکرات جدید را پذیرفت و در شرایط فعلی که از این نوع هواپیما موجود نیست مذاکرات متوقف می‌شود.

وی با رد اخبار برخی رسانه‌ها در خصوص عدم تامین مالی برای خرید بوئینگ ۷۷۷ به عنوان دلیل اصلی لغو خرید، گفت: اینکه هما نتوانسته است شرایط را برای تامین مالی این هواپیما فراهم کند موضوعیت ندارد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات با لوفت‌هانزا به پایگاه خبری وزارت راه گفت: چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای با لوفت هانزا در زمینه آموزش فنی و عملیاتی، کترینگ و اصلاح ساختار شرکت و هم‌چنین همکاری‌های بازرگانی منعقد کردیم. این تفاهم‌نامه در بخش بازرگانی، نماد مشترک((code-share اخیرا به مرحله اجرا رسید و هم اکنون در سایر بخش‌ها مذاکرات ادامه دارد.

پرورش گفت: درحال حاضر پیشرفت خوبی برای مسائلی همچون تعمیر، نگهداری، آموزش خلبانی و کترینگ با لوفات‌ هانزا کسب کرده‌ایم که احتمالا به همکاری‌های بیشتر ما منجر خواهد شد.

پرورش هم چنین با رد اخباری در خصوص تحویل هواپیماهای ای.تی.آر تا یک هفته دیگر گفت: همان طور که اعلام کرده بودم از تاریخ یک ماهه تحویل هواپیماهای ای.تی.آر به ایران یک هفته گذشته و بنابراین ایران ایر تا سه هفته دیگر ۴ فروند ای.تی.آر تحویل می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید