Performancing Metrics

هشدار دایملر نسبت به پیامدهای تحقیقات دیزلی | اتاق خبر
کد خبر: 392436
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396 - 16:34
دایملر هشدار داد اقدامات اخیر مقامات آمریکایی برای تحقیقات درباره آلایندگی دیزلی خودروها و دستگاه‌های کنترل آلایندگی کمکی، ممکن است به جریمه مالی قابل توجه و فراخوان خودروها منجر شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سازمان‌های فدرال و ایالتی متعدد شامل وزارت دادگستری و سازمان حفظ محیط زیست آمریکا و همچنین دادستان اشتوتگارت در آلمان، درباره آلایندگی خودروهای دیزلی مرسدس بنز تحقیق می‌کنند.

دادستان اشتوتگارت ماه گذشته تحقیقاتی را علیه کارمندان دایملر به ظن ارتکاب کلاهبرداری از سوی آنها و تبلیغات گمراه کننده مربوط به آلایندگی خودروها آغاز کرد.

دایملر در گزارش سه ماهه خود اعلام کرد به دنبال ادامه درخواست‌های اطلاعات و تحقیقات دولتی و همچنین تحقیقات داخلی این شرکت، احتمال اینکه مقامات به این نتیجه برسند که خودروهای دیزلی مرسدس بنز ویژگی‌های مشابه خودروهای آلاینده را دارند، بعید نیست.

طبق اعلام دایملر، تحقیقات همچنان ادامه دارد و نتایج آنها قابل پیش‌بینی نیست.

دایملر در ژانویه سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که مقامات آمریکا موضع سختی علیه آنچه دستگاه‌های کنترل آلایندگی غیرقانونی به شمار می‌رود، اتخاذ کرده‌اند و این موضوع ممکن است پیامدهایی را برای مرسدس بنز داشته باشد.

دایملر اعلام کرد رگولاتورها در ژانویه علیه یک تولیدکننده خودرو که محصولاتش ویژگی‌های مشابه خودروهای دیزلی این شرکت را داشتند، هشدار نقض صادر کردند.

سازمان حفظ محیط زیست آمریکا در ژانویه "فیات کرایسلر اتوموبیل" را متهم کرد از یک نرم‌افزار غیرقانونی برای پنهان کردن میزان آلایندگی خودروهای دیزلی خود استفاده کرده است.

براساس گزارش رویترز، دایملر اعلام کرد اگر این تحقیقات به یافته‌های نامطلوب یا اقدامات قانونی منجر شود، این شرکت ممکن است با جریمه‌های مالی قابل توجه، جبران خسارت، فراخوان خودروها و پروسه بکارگیری تدابیر اجباری برای بهبود آلایندگی خودروهایش روبرو شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید