Performancing Metrics

افزایش 145درصدی صادرات مس در سال 95 | اتاق خبر
کد خبر: 392451
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396 - 20:30
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت که صادرات مس در سال 95 نسبت به سال قبل، بیش از 145درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، احمد مرادعلیزاده روز پنجشنبه در نشست گام دوم ستاد مثلث توسعه اقتصادی منطقه 6 شهرستان های انار، رفسنجان و شهربابک در محل فرمانداری انار افزود: شرکت مس سال گذشته به همت کارکنان، کارگران و دیگر عوامل این شرکت شرایط تولید را به ظرفیت استاندارد رساند و صادرات مس نیز افزایش یافت.

وی تصریح کرد: بیش از 282 هزار تن مس محتوا طی سال گذشته در معادن کشور تولید شده و بیش از هفت هزار میلیارد تومان نیز از این مقدار به فروش رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: صادرات مس کشور در سال گذشته نیز به 1.2 میلیارد تومان رسید که رتبه برتر را در این زمینه کسب کردیم.

وی افزود: در استان کرمان به همت استاندار، چگونگی استفاده از ابزار اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه و رونق اقتصادی کلید خورد و در سراسر کشور در حال گسترش است و در این راستا بسیاری از شغل های فراموش شده احیا شد.

وی ادامه داد: در این زمینه مناطق استان کرمان به هشت منطقه تقسیم شد و منطقه 6 شامل شهرستان های انار، رفسنجان و شهربابک است که شرکت مس معین این منطقه است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: هدف اصلی ما جلوگیری از فروپاشی معادن مس و اقتصاد است.

وی افزود: 12 درصد از سهام شرکت مس متعلق به دولت و بقیه آن متعلق به مردم است و ما امانتدار مردم هستیم و از مشاورین حرفه ای و متخصصان برای انجام مطالعاتی در زمینه ایجاد اشتغال هایی در حوزه مس در منطقه 6 اقتصاد مقاومتی استان استفاده خواهیم کرد.

مرادعلیزاده عنوان کرد: برای احیای مشاغل و صنایع پایین دستی مس در رفسنجان مطالعاتی انجام شده و امید می رود با ایجاد اشتغال در حوزه نیازهای صنعت مس رونق اقتصادی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه تولید فیروزه از معادن شهرستان شهربابک در حال انجام است گفت: برخی معتقدند این کالا ارزش اقتصادی ندارد در حالی که ما در حال تأمین بازار این کالای با ارزش هستیم.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران افزود: در حوزه استقرار مشاغل خرد در استان کرمان با همکاری بانک قرض الحسنه رسالت، دانشگاه ولیعصر رفسنجان، دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان و دانشگاه شهید باهنر کرمان در حال شناسایی مشاغل خرد هستیم تا با راه اندازی این مشاغل برای جمعی از افراد بیکار جامعه اشتغال ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: آموزش قبل از دبستان در شهرستان زرند به صورت پایلوت در راستای توسعه عدالت آموزشی و تقویت این بُعد از کار در حال انجام است و به مدت چهار سال است که خانواده های دانش آموزان، مربیان و دانش آموزان را در بستری قرار داده ایم تا دانش آموزان با فرا گرفتن آموزش های قبل از دبستان مسیر درست در زندگی آینده را انتخاب کنند.

مرادعلیزاده با اشاره به رفع مشکلات شهرستان انار گفت: برای بیمارستان ولیعصر (عج) در این شهرستان پزشک و فوق تخصص تأمین و برای ورزش جوانان این خطه سالن ورزشی و زمین چمن احداث خواهیم کرد.

این نشست با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، نمایندگان مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه رفسنجان، انار و امین شهر و جمعی از مدیران استانی و منطقه در محل فرمانداری انار برگزار شد.

مرکز شهرستان انار در 210 کیلومتری شمال غرب کرمان است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید