Performancing Metrics

مشکلات پیچیده جامعه با حرف و شعار حل نمی‌شود+ صوت | اتاق خبر
کد خبر: 392456
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396 - 21:32
حسن روحانی:
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد که مسائل و مشکلات پیچیده جامعه با حرف و شعار حل نمی‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین روحانی عصر امروز پنجشنبه در اولین برنامه انتخاباتی خود در رادیو ایران به ارائه گزارشی از عملکرد دولت یازدهم و برنامه‌های خود برای دولت دوازدهم پرداخت که بخشی از محورهای سخنان او در این برنامه به شرح زیر است:

- اشتغال جوانان دغدغه به حقی است که در سال های ۹۴ و ۹۵ اشتغال خالص ما  حدود ۶۴۰ هزار نفر بود که اگر در سال‌های قبل هم همین قدر اشتغال ایجاد میشد مشکل اشتغال نداشتیم.

- مسائل و مشکلات پیچیده جامعه با حرف و شعار حل نمی‌شود برای ایجاد اشتغال باید سرمایه‌گذاری افزایش یابد و پول‌ها از دلالی به سمت بنگاه‌ها برود.

- با کلام و سخن شغل ایجاد نمی‌شود بلکه به امنیت نیاز است مردم باید نسبت به آیندشان مطمئن باشند تا سرمایه‌گذاری کنند و برای اشتغال هم باید زمینه و شرایط برای سرمایه‌گذاری چه برای مردم داخل و چه برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد شود.

- بعضی‌ها از کلمه افتتاح خوششان نمی‌آید افتتاح پروژه‌ها به معنی اعتماد مردم و سرمایه‌گذاری است بعضی‌ها فکر می‌کنند که وقتی پروژه‌ای افتتاح می‌شود ما دیروز برای آن تصمیم گرفتیم اما برای یک پروژه بزرگ سال‌ها کار شده است مثلا ورزشگاه شیراز که آن را افتتاح کردیم کلنگش بیست سال گذشته زده شده بود و برای مردم شیراز یک معضل شده بود که چرا همیشه نیمه کار مانده است.

- در دولت یازدهم پتروشیمی‌های متعددی افتتاح شد و محصولات پتروشیمی 9 میلیون تن افزایش یافت و در آمد ما از صادرات این محصولات 5.5 میلیارد دلار اضافه شد.

- ما برای فناوری به تاسیس شرکت‌های دانش بنیان نیاز داریم که در این دولت سه هزار شرکت دانش بنیان شروع به کار کرد که درآمد این شرکت ها پارسال سی هزار میلیارد تومان بود.

- کسانی که با اینترنت و شبکه اجتماعی میانه خوبی ندارند بدانند که پارسال صد هزار شغل در فناوری اطلاعات ایجاد شد بعضی از روستاییان از طریق شبکه های اجتماعی در حال جذب گردشگر و فروش صنایع دستی خود هستند.

- چهار سال پیش به مردم قول نجات اقتصاد احیا اخلاق و تعامل سازنده با جهان را دادم و الان به ملت عرض می‌کنم که برای افزایش اشتغال به برنامه ریزی نیاز داریم و از پارسال برنامه ریزی خوبی را شروع کردیم.

- طرح کارورزی اولین اقدام دولت دوازدهم خواهد بود در شورای اشتغال این طرح را تصویب کردیم که در دو استان به صورت نمونه در حال اجرا است و از طریق این طرح 70 درصد جوانانی که آموزش می بینند جذب بنگاه ها می‌شوند.

- در سایه توافق هسته‌ای از امسال درآمد ما از نفت و محصولات وابسته به آن 20 میلیارد دلار افزوده می‌شود که از امسال به بعد سالی 15 میلیارد دلار از آن را به صندوق توسعه ملی خواهیم ریخت که این پول را باید اهرمی کنیم تا سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

- برای ایجاد اشتغال باید صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم همه باید در این زمینه کمک کنند و حتی کسانی که مخالف دولت هم هستند باید کمک کنند و بذر یأس نپاشند، مگر می‌شود عده‌ای به دولت امید نداشته باشند اما به نظام امیدوار باشند آن‌ها که به دولت امید ندارند به نظام هم امید ندارند.

- رقابت در اقتصاد باید سالم باشد نمی‌شود یک بنگاه پشتوانه سیاسی و امنیتی داشته باشد و ما بقیه را برای رقابت دعوت کنیم باید بنگاه‌هایی که به نهادهای امنیتی وصل هستند به  نقاط مرزی بروند تا فضا را برای بقیه باز کنند.

- از مردم عزیز ایران می‌خواهم در 29 اردیبهشت سرنوشت خود را بسازند ما نشان دادیم در کنار هم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم ادعا نمی‌کنیم همه مشکلات را حل کردیم اما امیدواریم در کنار مردم مشکلات را ریشه کن کنیم.

- سرمایه‌ بزرگ ما سرمایه اجتماعی است دولت به مردم اعتماد دارد و مردم ان‌شاءالله به دولت اعتماد خواهند داشت حماسه ما در 29 اردیبهشت خواهد بود تا یک بار دیگر به دنیا اعلام کنیم اینجا سرزمین مردم سالاری دینی،‌ جمهوریت و اسلامیت است.

فایل صوتی سخنان حسن روحانی در این برنامه رادیویی را بشنوید:

 
 

 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید