Performancing Metrics

انتقاد بنگاه‌های مسافربری از حذف سرویس‌ کارکنان دولتی | اتاق خبر
کد خبر: 392480
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1396 - 13:53
رییس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری ضمن انتقاد از حذف سرویس‌ کارکنان دولتی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از خودروهایی که برای مسیرهای بین شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوسازی شده اما به طور کلی میانگین عمر ناوگان حمل و نقل حدود ۴۰ سال است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید رضا پورسیف به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت این روزهای اتحادیه بنگاهای مسافربری پرداخت و گفت: بخش قابل توجه فعالیت‌ اعضای اتحادیه در ارائه سرویس به ادرات، کارخانه‌ها، مدارس و نهادهای مختلف و شرکت‌هاست که متاسفانه در سال ۱۳۸۶ با تصمیم دولت مشکلات مختلفی در فعالیت این بخش ایجاد شد.

وی ادامه داد: در آن دوران با وجود شعارهای دولت، تصمیم گرفته شد که ادارات دولتی سرویس‌های رفت و آمد مربوط به کارکنان خود را حذف کنند.

پورسیف همچنین عنوان کرد: اکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت ما در ادرات و کارخانه‌ها و نهادها به کار گرفته می شود اما به هر صورت بخشی از این ظرفیت در دولت قبل از دست رفته است.

او به بحث نوسازی ناوگان نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام در حال انجام است و حدود ۸۰ درصد اتوبوس‌ها و ۱۰ درصد مینی‌ بوس‌ها نوسازی شده‌اند.

رییس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری همچنین عنوان کرد: کیفیت خودروهای ساخت داخل در حد خوب است و حتی در موراد متعدد این خودروها به خارج از کشور نیز صادر می شوند.

وی درباره هزینه‌هایی که برای یک دستگاه اتوبوس در طول یک روز باید پرداخت شود، گفت: این هزینه‌ها معمولا به صورت توافقی تعیین می‌شود.

البته به طور مرسوم تعیین نرخ و نرخ‌نامه بر عهده اتحادیه قرار دارد و لازم است در این زمینه قوانین شفاف وجود داشته باشد که البته رییس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری می‌گوید می توان این تعرفه‌ها را روی سایت مشاهد ه کرد.

پورسیف همچنین یادآورد شد: اکنون میانگین عمر ناوگان مسافربری ما حدود ۴۰ سال است و این ناوگان به نوعی فرسوده محسوب می شود اما قرار است تا پایان امسال۳۰۰۰ دستگاه مینی‌بوس نو وارد این شبکه شود که قرارداد آن نیز بسته شده و وارد شدن این خودروها به ناوگان می توان موجب پایین آوردن میانگین سنی شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید