Performancing Metrics

تمدید توافق نفتی اوپک برای شش ماه دیگر قطعی شد | اتاق خبر
کد خبر: 392490
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1396 - 16:29
یک منبع آگاه در اوپک؛
یک منبع آگاه در اوپک، ساعاتی پیش اعلام کرد که تمدید توافق کاهش تولید نفت از سوی کشورهای اوپکی و برخی غیر اوپکی ها در نیمه دوم سال جاری میلادی قطعی شده است.
 
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه در اوپک ساعاتی پیش اعلام کرد که توافق تمدید کاهش تولید نفت از سوی کشورهای عضو اوپک و برخی غیر اوپکی ها در نیمه دوم سال جاری میلادی به احتمال بسیار زیاد تمدید می شود.  

 قرار است که در بیست و پنجم ماه آینده میلادی (چهارم تیرماه) در «وین» اتریش، نشست اوپک به منظور گفتگو بر سر توافق تمدید کاهش تولید و نیز بررسی بازار نفت با حضور وزرای نفتی کشورهای اوپکی برگزار شود.  

 توافق اولیه کاهش تولید نفت در بیست و ششم دسامبر سال گذشته میلادی با همکاری ۲۴ کشور بزرگ تولید کننده نفت جهان بمنظور کاهش عرضه روزانه ۱.۸ میلیون بشکه به بازارهای جهانی به مدت شش ماه از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی کلید زده شد.

گزارشات کمیته فنی و رصد بازار کشورهای تولید کننده نفت نشان می‌دهد که سطح پایبندی به این تعهد بسیار بالا بوده است.

البته به گفته این منبع آگاه، «محمد بارکیندو» دبیر کل اوپک در ایجاد روابط نزدیک و نیز همکاری میان کشورهای تولید کننده در راستای اجرای این طرح نقش به سزایی را ایفا کرده است و تلاش های وی را در ایجاد اهتمام کشورها برای ثبات بازار نفت نمی توان نادیده گرفت.

 به دنبال توافق کاهش تولید، کشورهای عضو اوپک متعهد شدند تا عرضه روزانه نفت خود را ۱.۲ میلیون بشکه کاهش و آن را به رقم ۳۲.۵ میلیون بشکه در روز تنزل دهند و کشورهای غیر اوپکی هم در حدود ۹۰۰ هزار بشکه تولید خود را کاهش دهند که سهم روسیه ۳۰۰ هزار بشکه در روز است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید