Performancing Metrics

پرداخت غرامت ۳۰ میلیاردی به مرغداران | اتاق خبر
کد خبر: 392574
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1396 - 09:59
رئیس سازمان دامپزشکی؛
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:این سازمان با پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از دولت، غرامت مرغداران را بابت آنفلونزای فوق حاد پرندگان پرداخت کرده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مهدی خلج درباره پرداخت غرامت به مرغدارانی که تولید آنان به دلیل آنفلوانزا خسارت دیده است، اظهارداشت: ما قانونی داریم تحت عنوان «قانون بیمه اجباری طیور» که براین اساس  تمامی پرورش دهندگان طیور موظف هستند زمانی که قصد دارند اقدام به پرورش کنند، در مبادی تولید، بلافاصله طیور خود را در برابر بیماری‌های عفونی بیمه کنند.  

وی اضافه کرد:مفهوم این کار آن است که اگر   تولیدات این پرورش دهندگان مبتلا به  بیماری واگیرداری شدند، غرامت این دسته از طیور از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت خواهد شد و این یک قاعده کلی است.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: در همین راستا، اگر گله‌ای یا پرنده‌ای به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مبتلا شود، سازمان دامپزشکی با دو مساله مواجه است اول طیور صنعتی یعنی همین طیوری که بیمه هستند و سازمان در اینجا فقط هزینه‌های معدوم سازی، پاک سازی، دفن پرندگان و قرنطینه محل را می‌پردازد، همچنین هزینه آن دسته از نهاده‌هایی را که در آشیانه پرورش باشد نه در انبار دان.  

خلج با بیان اینکه درباره طیوری که در روستاها هستند، سازمان دامپزشکی کشور غرامت طیور را هم پرداخت می‌کند، افزود: براساس این تعاریف، سازمان دامپزشکی همه بدهی‌هایی را که در تعهدات این سازمان بوده را با دریافت ۳۰ میلیارد تومان از دولت برای سال‌های ۹۴ و ۹۵ پرداخته و هیچ بدهی از این منظر به پرورش دهندگان ندارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید