Performancing Metrics

پیشنهاد افزایش تعرفه آب برای پرمصرف‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 392699
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1396 - 17:37
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به اختلاف زیاد قیمت تمام شده آب و آنچه از مردم اخذ می‌شود لازم است که روش‌های تعرفه‌ای جدیدی در حوزه آب به وجود آید، چرا که پایین بودن قیمت آب در کشور موجب افزایش مصرف در کشور شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمیدرضا جانباز امروز در کنفرانس امنیت آبی در سکونتگاه‌های انسانی در شرایط کم‌آبی با بیان این‌که افزایش قیمت آب در برنامه وزارت نیرو قرار ندارد، اظهار کرد: اعتقاد داریم که باید افرادی که الگوی مصرف آب را رعایت نمی‌کنند به قیمت تمام شده نزدیک‌تر شوند.

وی با بیان این‌که متوسط مصرف آب در حال حاضر به زیر 200 لیتر در روز کاهش یافته است، عنوان کرد: با توجه به اقلیم ایران همچنان این عدد بزرگ است و باید برنامه‌ریزی‌های متعددی برای کاهش مصرف آب در کشور صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که وزارت نیرو برنامه‌های خوبی را تامین آب شرب سالم در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: عمده‌ترین مشکلی که در این مسیر وجود دارد مهاجرت شهروندان از روستا به شهر و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ است.

جانباز ادامه داد: این مساله موجب شده سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها به وجود آیند که این مساله چالشی را برای تامین آب به وجود ایجاد کرده و این در حالی صورت گرفته که در بسیاری از کلانشهرها شاهد این هستیم که برای زیرساخت‌های این مساله نیز برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگرفته است.

به گفته وی، در طی 20 سال گذشته مهاجرت موجب کمبود آب و افزایش استفاده از آب‌های سطحی و زیرزمینی شده که در پی این مساله شاهد تغییرات شدید کیفی آب در نقاطی از کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: با این وجود وزارت نیرو تمام تلاش خود را کرده است تا آب عاری از هرگونه آلودگی در اختیار مشترکان خود قرار دهد.

جانباز راهکار حل این مساله را استفاده از دانش متخصصان، همکاری‌های بین‌ حوزه‌ای دانست و افزود: وزارت نیرو در این راستا طرح‌های متعددی را تدوین و اجرایی کرده است، اما باید به این مساله توجه داشت که این معضل تنها با انتقال آب حل نمی‌شود و باید به مدیرتی مصرف آب نیز توجه شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید