Performancing Metrics

جایگزینی گاز مایع با سوخت مایع در گلخانه‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 393057
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1396 - 17:41
رییس ستاد اقتصادمقاومتی وزارت‌ اقتصاد خبر داد:
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی و رییس ستاد اقتصاد مقاومتی این وزارت‌خانه از برنامه‌ریزی برای جایگزینی گاز مایع به‌جای سوخت مایع در محتمع‌های گلخانه‌ای خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، میرشجاعیان که در سفر طیب‌نیا به استان سمنان وی را همراهی می‌کند در شاهرود با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح جایگزینی گاز مایع به‌جای سوخت مایع در گلخانه‌های کشور که علاوه بر ارزان‌قیمت بودن و صرفه‌اقتصادی برای کشاورزان در بهبود کیفی شاخص‌های زیست‌محیطی نیز نقش مهمی دارد، هم‌اکنون آغاز شده است.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد تاکنون در خصوص پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سه سفر کاری به استان سمنان داشته افزود: در سفر دوم وزیر به استان سمنان ‌کار کارشناسی و رسیدگی موردی به مصائب و مشکلات استان در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سفر دوم ۱۱ مصوبه در حوزه اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید، تصریح کرد: 60 پرونده موردی در سفر دوم وزیر به استان سمنان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و دستورات لازم از سوی وزیر صادر شد.

وی با اشاره به دو طرح بزرگ فاضلاب شهرهای سمنان و شاهرود گفت: در آذر قبل مکاتبه وزیر با موضوع واگذاری طرح فاضلاب سمنان و شاهرود انجام و پاسخ وزارت نیرو نیز در این خصوص اخذ شده است ضمن اینکه قراردادهایی در خصوص این پروژه‌ها نیز منعقد شده است.

میرشجاعیان از انجام مکاتبات لازم برای طرح انتقال آب از قطری به شاهرود که از مصوبات سفر وزیر بوده خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر منتظر پاسخ وزارت نیرو هستیم تا این پروژه نهایی شود.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی از انجام مقدمات لازم برای احداث استخرهای آب منطقه بیارجمتد خبرداد و افزود: اعتباری افزون بر ۵ میلیارد ریال نیز به اجرای این پروژه‌ها تخصیص یافته است.

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت‌خانه اقتصاد و دارایی با اشاره به پیش‌بینی انجام 30 پروژه صنعتی بزرگ در استان سمنان خاطرنشان کرد: پنج پروژه از این ۳۰ پروژه بزرگ استان مربوط به شهرستان شاهرود است. ضمن اینکه در جلسه شب گذشته نیز دو پروژه دیگر به سهم این شهرستان اضافه و در نهایت ۷ پروژه از این 30 پروژه صنعتی بزرگ مربوط به این شهرستان خواهد بود ضمن اینکه از پنج پروژه بزرگ معدنی مورد حمایت در بحث اقتصاد مقاومتی نیز یک پروژه برای شهرستان شاهرود درنظر گرفته شده است.
انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید