Performancing Metrics

کارگاه تولید 50 هزار تنی بیلت شرکت آلومینوم ایران به بهره برداری رسید | اتاق خبر
کد خبر: 393668
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1396 - 21:23
آیین افتتاح کارگاه تولید 50 هزار تنی بیلت شرکت آلومینیوم ایران برگزار شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سیف مدیر این شرکت در این آیین گفت: برای ساخت و راه‌اندازی کارگاه مذکور بالغ بر 7 میلیارد تومان ریالی و 5 میلیون دلار ارزی هزینه صرف شده است.

وی در خصوص مشخصات فنی این طرح افزود: این کارگاه دارای دو کوره چرخشی با ظرفیت های 30 و 50 تن بوده و توان تولید سالیانه این طرح عظیم، 50 هزار تن بیلت یا شمشال است.

سیف با تاکید بر تلاش این شرکت جهت برطرف کردن نقص کیفیت بیلت و ارتقاء آن تا رسیدن به سطح بین المللی و قابل عرضه در بازارهای جهانی، ابراز امیدواری کرد که به جای صادرات محصول هزار پوندی که از ارزش افزوده کمتری برخوردار است با تولید بیلت با کیفیت صادراتی، بتوان130 دلار ارزش افزوده بیشتر در ازای هر تن محصول را حاصل کرد.

وی با بیان اینکه در برخی موارد شاهد عدم رضایت برخی مشتریان بدلیل جدایش زیر سطحی یا وجود آخال در بیلت تولید شده بودیم، افزود: در طرح جدید تولید بیلت و عملیات کنترل کیفی سطح مذاب بدون نیاز به اپراتور، به صورت لیزری صورت می پذیرد و در خصوص گاززدایی که همیشه به عنوان یکی از معضلات در امر تولید محصول در ایرالکو با آن مواجه بوده ایم، با بهره گیری از طرح جدید پس از اندازه گیری می بایست میزان گاز 15 صدم سی سی بر 100 گرم مذاب برسد.

وی در خصوص میزان آخال نیز بیان کرد: در ایران غالبا از فیلتر های 20 P.P.I استفاده می شود در حالیکه ما در این فرآیند از فیلترهای 40 تا 50 P.P.I استفاده می نماییم که ماحصل آن حداقل میزان آخال وارد شده به سیستم خواهد بود. ضمنا به دلیل استفاده از جک اینترنال و عدم وجود کفشک و ریل در این سیستم، شمش های تولید شده کاملا صاف بوده و هیچ گونه کجی در آنها مشاهده نخواهد شد.

سیف ابراز امیدواری کرد که حداکثر تا هفته آینده کوره های هموژنایزینگ نیز بعد از تولید ریخت بارگذاری شده و به طور همزمان اره کارگاه نیز جهت برش بیلت های بلند راه اندازی شود تا زمینه عرضه این محصول فراهم شود.

به گفته وی، شرکت های N.F.C بخارا فن آوران،  مانا و بلاد مرکزی در ساخت سوله، مهندسی و تامین و نصب تجهیزات کارگاه ریخت جدید با شرکت آلومینیوم ایران همکاری کرده اند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید