Performancing Metrics

سخنگوی شورای نگهبان: تخلفات جزئی در انتخابات صورت گرفته؛ اما تخلف مهمی نداشتیم | اتاق خبر
کد خبر: 393707
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1396 - 12:54
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگرچه تخلفات جزئی صورت گرفته است ولی خوشبختانه تخلف مهمی نداشتیم که نیاز باشد روند انتخابات را متوقف کنیم و در حال حاضر هم در فرصت بررسی شکایت ها هستیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از «انتخاب»، عباسعلی کدخدایی در گفتگو با برنامه من طهران شبکه العالم تاکید کرد که انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت آرام و با مشارکت گسترده مردم برگزار شد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: اگرچه تخلفات جزئی صورت گرفته است ولی خوشبختانه تخلف مهمی نداشتیم که نیاز باشد روند انتخابات را متوقف کنیم و در حال حاضر هم در فرصت بررسی شکایت ها هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: طبق قانون بعد از انتخابات سه روز فرصت برای دریافت شکایت ها تعیین شده و بعد از آن هفت روز فرصت داریم که به شکایت ها رسیدگی کنیم و انشاء الله تلاش می کنیم که در این فرصت قانونی درباره نتیجه انتخابات و صحت قانونی آن اظهارنظر کنیم.
 
وی درباره اعتراض های یکی از نامزدهای انتخابات و موارد آن گفت: اعتراضاتی که این دوستان داشتند درخصوص کمبود تعرفه در برخی شعب بود، یا اینکه برخی تعرفه ها مهر نشده، یا ساعات رای گیری در برخی شعب زود تمام شده که رئیس ستاد این با حضور در شورای نگهبان مطرح کردند.
 
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: تلاش می کنیم که دراین هفته در جلسه شورای نگهبان شکایت ها و گزارش های دریافتی مطرح و نتیجه آن در فرصت قانونی خدمت مردم ارائه شود.
 
وی افزود: طبق قانون شورای نگهبان حداکثر 10 روز از زمان برگزاری انتخابات یعنی تا سه‌شنبه هفته آینده فرصت دارد تا پس از بررسی شکایات، نتایج را اعلام کند.
 
کدخدایی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان همچنین تا همان روز سه‌شنبه هفته آینده فرصت دارد درباره صحت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نظر خود را به اطلاع مردم برساند.
 
سخنگوی شورای نگهبان درباره تجربه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در برخی حوزه ها گفت: ما ضمن آنکه مدافع برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک هستیم، خوشحال هستیم که این امر این بار به صورت کامل انجام نگرفت، چرا که مشکلاتی بخصوص در بخش احراز هویت بروز کرد و همچنان اعتقاد داریم انتخابات الکترونیک باید به صورت آزمایشی فقط در برخی مناطق انجام شود تا بخصوص مشکلات در بخش احراز هویت ها برطرف شود.
 
کدخدایی افزود: اگر مقدمات فنی کار فراهم و مشکلات آن برطرف شود و بتواند از تشکیل صف های طولانی رای دهندگان جلوگیری کند و در صحت و دقت رای گیری کمک کند، طبیعتا در بهره برداری از روش برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک پیشگام خواهیم بود، چرا که شورای نگهبان خودش نه تنها مخالفتی ندارد بلکه مدعی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است.
 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد با ارسال سریع لایحه قانون جامع انتخابات توسط دولت و تصویب آن در مجلس ، مشکلات مربوط به ثبت نام از نامزدها در دوره های آینده برطرف شود.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگرچه تخلفات جزئی صورت گرفته است ولی خوشبختانه تخلف مهمی نداشتیم که نیاز باشد روند انتخابات را متوقف کنیم و در حال حاضر هم در فرصت بررسی شکایت ها هستیم.
نظرات
ADS
ADS
پربازدید