Performancing Metrics

ارائه روشی برای استخراج مواد معدنی با حداقل عوارض جانبی در انسان | اتاق خبر
کد خبر: 393723
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1396 - 17:03
توسط محققان دانشگاه آزاد صورت گرفت؛
محققان دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی روشی شدند که بر اساس آن می‌توانند مواد معدنی را با کمترین دخل و تصرف، بروز حداقل عوارض جانبی در انسان و هماهنگ با بدن انسان استخراج القایی کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر عرفان پاکتچیان، مجری طرح روش استخراج القایی عناصر معدنی (Inductive extraction methods of elemental minerals) اظهار کرد: این روش روشی است که بر پایه آن می‌توانیم املاح را بر اساس منابعی که در طبیعت وجود دارد با هماهنگی بیشتر با بدن انسان استخراج کنیم.

وی افزود: از مزایای این روش آن است که بروز عوارض جانبی همچون رسوب کردن در بدن، بروز عوارض ناخواسته و افزایش غلظت در خون را که موجبات بیماری‌های متابولیک می‌شود، به حداقل می‌رساند.

این فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد واحد شهرکرد تصریح کرد: درواقع با استفاده از روش استخراج القایی می‌توانیم املاحی همچون کلسیم، آهن، روی و مس را با کمترین میزان دخل و تصرف استخراج کنیم. 

پاکتچیان افزود: در حال حاضر املاحی که در بازار موجود هستند، به دلیل روش‌های غلط استخراج و صناعی صد در صد، باعث بروز عوارض جانبی بسیار سنگین در بدن می‌شوند.

وی با تاکید اینکه این خلا در بازار جهانی و مارکت املاح معدنی کاملا احساس می‌شد، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها همچون فرانسه، امریکا و سوییس این روش انجام می‌شود؛ اما در ایران با تکیه بر دانش بومی و استفاده از امکانات موجود این سیکل (به خصوص ماشین‌آلات) را از نو طراحی کردیم.

به گفته پاکتچیان، این املاح هم به صورت مصرف دارویی (مکمل دارویی) هم به صورت ماده اولیه در صنایع پزشکی کاربرد فراوان دارد.

این روش توسط دکتر عرفان پاکتچیان و دکتر شهریار علامه طراحی شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید