Performancing Metrics

پیمانکاران ۱۰هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند | اتاق خبر
کد خبر: 393729
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1396 - 18:38
معاون آخوندی مطرح کرد؛
معاون وزیر راه با بیان اینکه هم اینک رقم طلب پیمانکاران از دولت ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: ۱۵ هزار نفر در پروژه‌های آزادراهی شاغل هستند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، امیرامینی اظهارداشت: باوجود مشکلات عمده مالی و کاهش درآمد از فروش نفت، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل و نقل در دولت یازدهم افزایش یافت و دولت تعهد بیشتری نسبت به پرداخت مطالبات پیمانکاران از خود نشان داد.

افزایش سرمایه‌گذاری‌های دولت با وجود کاهش درآمد

وی ادامه داد:عملکرد منابع عمومی دولت درسال ۹۴ برابر ۱۵۰۰میلیارد تومان بود که این رقم درسال ۹۵ به رقم ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نشان دهنده افزایش سرمایه‌گذاری‌های دولت با وجود کاهش درآمد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال ۸۴ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیربناها رقم ۲۹۶ میلیارد تومان بوده است که درسال ۹۴ به رقم ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و نهایتاً درسال ۹۵ به ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیده است.

امینی با اعلام اینکه از سال ۹۲ توانستیم با کنترل تورم رشد سرمایه‌گذاری در کشور را رقم بزنیم، تصریح کرد: در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۵ دولت ۳۶ هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل سرمایه‌گذاری کرده است.

طلب ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی پیمانکاران از دولت

وی بابیان اینکه هم‌اینک رقم طلب پیمانکاران، مشاوران و سازندگان از ما ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: رقم فعلی مطالبه پیمانکاران از دولت به همراه رقم سرمایه‌گذاری ۳۶ هزارمیلیارد تومانی حاکی از سرمایه‌گذاری ۴۷ هزار میلیارد تومانی دولت در بخش‌های مختلف حمل و نقل است.

امینی ادامه داد: وقتی دولت را تحویل گرفتیم پروژه‌های آزادراهی ما تعطیل بود و اگر عادلانه قضاوت کنند بیش از ۵ پروژهٔ سنگین آزادراهی درسه سال اخیر فعال‌شده است.

به گفتهٔ امینی این دولت آزادراه تهران- شمال را درحالی‌که تعطیل بود تحویل گرفت. آزادراه‌های اصفهان- شیراز، قم- گرمسار و هم‌چنین آزادراه مراغه به ارومیه و هشتگرد نیز در گروه پروژه‌های نیمه تعطیل بود.

۱۵ هزار نفر در پروژه‌های آزادراهی شاغل هستند

وی ادامه داد: هم‌اکنون ضمن فعال کردن این کارگاه‌ها ۱۵ هزار نفر در پروژه‌های آزادراهی شاغل هستند. همین حالا فقط در پروژه آزادراه اصفهان- شیراز هزار دستگاه ماشین‌آلات مشغول کار است و بیش از ۱۱۰ جبهه کاری در آزادراه تهران- شمال فعالیت می‌کنند.

امینی خبرداد ۸۰ کیلومتر از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران که به‌تازگی شروع‌شده امسال آسفالت می‌شود و درسال ۹۶، ۱۵۰ کیلومتر آزادراه از این آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران با توجه به حجم کاری که انجام می‌شود رو به افزایش است اما پرداخت می‌شود، گفت:بازپرداخت ۱۰هزار ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبه پیمانکاران در صورت تخصیص بودجه و تزریق منابع مالی ۱۸ هزار میلیارد تومانی از سوی دولت که رقم بسیار سنگینی است امکان تحقق دارد.

وی با بیان اینکه همزمان با پرداخت‌ مطالبات به دلیل حجم بالای کار انجام شده طلب جدیدی به وجود می‌آید، گفت: از آنجایی که دولت در سال‌های ۹۳ و ۹۴ مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرد پیمانکاران نسبت به بازپرداخت مطالبات خود از سوی دولت آن هم بدون معطلی اعتماد کردند و شروع به ارائه صورت وضعیت خود کردند، به همین دلیل از سال ۹۵ با اعتماد پیمانکاران به دولت رقم بدهی بیشتر شده است و به سطح ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید