Performancing Metrics

پیشنهاد ترامپ برای فروش نیمی از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 393759
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1396 - 15:11
کاخ سفید با هدف کاهش بدهی ملی، قصد دارد نیمی از ذخایر نفت استراتژیک را به فروش رساند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طبق نخستین پیشنهاد بودجه کامل دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، ۵۰۰ میلیون دلار درآمد در سال مالی ۲۰۱۸ با برداشت از ذخایر نفت استراتژیک و ۱۶.۶ میلیارد دلار درآمد از فروش این ذخایر در یک دهه آینده حاصل خواهد شد.

این پیشنهاد همچنین بدنبال افزایش درآمد دولت از طریق موافقت با حفاری نفت در پناهگاه ملی حیات وحش آلاسکا، پایان دادن به سهیم شدن حق امتیاز نفت با ایالت‌های مجاور خلیج مکزیک و فروش خطوط انتقال برق  در منطقه وست است. با این همه این بودجه مانند سایر اقدامات مشابه احتمالا با مخالفت در کنگره روبرو می‌شود.

پیشنهادهای بودجه ای ریاست جمهوری معمولا با تغییرات قابل توجهی در کنگره روبرو می‌شود اما اولویت‌های کاخ سفید را مشخص می‌کند.

ذخایر نفت استراتژیک در حال حاضر ۶۸۷.۷ میلیون بشکه نفت دارد که توزیع سریع در زمان بلایای طبیعی یا رویدادهای غیرمنتظره را امکان پذیر می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تدابیری در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برای فروش حدود ۱۹۰ میلیون بشکه نفت از این ذخایر در فاصله سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۵ به منظور تهیه پول برای برنامه‌های دولتی تصویب شد. این فروش میزان ذخایر را حدود ۲۷ درصد کاهش خواهد داد. کاهش نیمی از ذخایر استراتژیک مستلزم فروش بیشتر است و سقف ذخایر را که از نظر قانونی تعیین شده است، نقض می‌کند. این ذخایر باید حداقل ۴۵۰ میلیون بشکه باشند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید