Performancing Metrics

طلای جهانی بالای ۱۲۵۰ دلار ایستاد | اتاق خبر
کد خبر: 393794
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1396 - 12:31
طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با انتظار سرمایه‌گذاران برای دریافت نشانه‌هایی از موضع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا ثابت ماند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا ثابت بود و در ۱۲۵۱.۲۹ دلار ایستاد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۲۵۱.۲ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۵.۹۰ دلار یا ۰.۵ درصد کاهش، در ۱۲۵۵.۵۰ دلار بسته شده بود.

طبق ابزار دیده‌بان فدرال شرکت CME Group، معاملات صندوق‌های فدرال نشان می‌دهد معامله‌گران احتمال افزایش یک تا ۱.۲۵ درصدی نرخ‌های بهره در نشست ماه آینده بانک مرکزی آمریکا را حدود ۷۵ درصد ارزیابی می‌کنند.

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ، انتظار می‌رود روند افزایش نرخ‌های بهره بدون توجه به نوسانات کوتاه‌ مدت در آمار اقتصادی آمریکا، مستمر و ثابت بماند.

پاتریک هارکر، رییس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا روز سه شنبه اظهار کرد که افزایش نرخ‌های بهره در ماه آینده یک احتمال روشن است.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار  در شرکت OANDA، اگر گزارش نشست اخیر کمیته بازار آزاد فدرال نشان دهد که بانک مرکزی در مسیر دو یا سه دور دیگر افزایش نرخ‌های بهره در سال جاری قرار دارد، قیمت طلا ممکن است تحت فشار بیشتری قرار گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه گذاری در طلا که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

کارستن منکه، تحلیلگر جولیوس بائر معتقد است احتمال افزایش نرخ‌های بهره در نشست اواسط ژوئن بانک مرکزی آمریکا بالاست. در نتیجه احتمال دارد دلار دوباره قوی شود و این امر، رشد قیمت طلا را محدود خواهد کرد و این فلز زرد در سه ماه آینده احتمالا به ۱۲۰۰ دلار عقب نشینی می کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری، ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۹۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و ۹۳۹.۱ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، در ۷۶۸.۹۸ دلار قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید