Performancing Metrics

روسیه بزرگترین تامین کننده نفت چین شد | اتاق خبر
کد خبر: 393802
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1396 - 14:38
روسیه با کنار زدن عربستان سعودی، در آوریل برای دومین ماه متوالی بزرگترین تامین کننده نفت چین شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عربستان سعودی و روسیه که برای سهم بازار در چین رقابت می‌کنند، اعلام کرده‌اند با هدف مقابله با اشباع عرضه جهانی و حمایت از قیمت‌ها، از تمدید توافق کاهش تولید تا مارس سال ۲۰۱۸ حمایت می‌کنند. عربستان سعودی و سایر کشورهای عضو اوپک به همراه تولیدکنندگان خارج از این سازمان روز پنج شنبه برای تصمیم‌گیری درباره تمدید توافق کاهش تولید نفت دیدار می‌کنند.

طبق آمار اداره کل گمرک چین، با وجود اینکه صادرات روسیه در آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش یافت و به ۴.۷۱۵ میلیون تن یا ۱.۱۵ میلیون بشکه در روز رسید، این کشور برتری خود را نسبت به عربستان حفظ کرد و صادراتش نسبت به ۱.۱۰۴ میلیون بشکه در روز در مارس، اندکی افزایش داشت.

بر پایه آمار گمرکی، محموله‌های نفت عربستان در آوریل ۳.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرد و به ۳.۹۶ میلیون تن یا حدود ۹۶۳ هزار بشکه در روز رسید و در مقایسه با نرخ ۱.۰۷ میلیون بشکه در روز در مارس، کاهش نشان داد.

صادرات نفت عربستان سعودی به چین از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به ۱۸.۳۱۴ میلیون بشکه در روز رسیده که در مقایسه با صادرات ۱۸.۲۹ میلیون بشکه روسیه، بالاتر است.

واردات نفت چین از آنگولا در آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد کرد و به ۱.۱۱۴ میلیون بشکه در روز رسید و این کشور را دومین صادرکننده بزرگ نفت به چین پس از روسیه ساخت.

بر اساس گزارش رویترز، آمار همچنین نشان داد چین در آوریل حدود ۶۵۲ هزار بشکه در روز نفت از عراق وارد کرده که ۱۴.۷ درصد نسبت به آوریل سال ۲۰۱۶ کاهش داشت و در همین مدت ۶۴۱ هزار بشکه در روز از ایران وارد کرد که ۴.۵ درصد کاهش نشان داد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید