Performancing Metrics

صادرات ۲۰۰ هزارتن آرد | اتاق خبر
کد خبر: 393804
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1396 - 15:09
معاون حجتی اعلام کرد؛
معاون بازرگانی و صنایع غذایی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات ۲۰۰ هزار تن آرد به کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی خبر داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر مهرفرد با اشاره به اینکه صادرات گندم و آرد برای اولین بار از کشور انجام شده است، افزود: تسهیلات ویژه‌ای برای صادرات مازاد محصول گندم ایجاد و از سه ماه گذشته صادرات آغاز شده است.

وی همچنین درباره اجرای طرح ضیافت و تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز هر استان براساس سهمیه آن‌ها تعیین و گوشت مرغ، برنج، روغن و شکر برای توزیع ارسال شده است.

معاون بازرگانی و صنایع غذایی وزارت جهاد کشاورزی افزود: زمان توزیع کالاهای اساسی در هر استان بر اساس نیاز و شرایط بازار هر استان انجام می‌شود.

مهر فرد گفت:: قیمت کالاهای اساسی نیز در کارگروه تنظیم بازار تعیین شده و وزارت جهاد کشاورزی نیز این فهرست را به استان‌ها ابلاغ کرده است.

وی افزود: تاکنون ۲۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد، ۴۰ هزار تن شکر ویژه مصرف خانوار و صنایع و ۳۰ هزار تن نیز برنج برای توزیع اختصاص یافته است.

معاون بازرگانی و صنایع غذایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت فروش شکر به صورت عمده ۲۵۲۰ تومان درب کارخانه تعیین شده و قیمت هر کیلو برنج خارجی مرغوب نیز برای مصرف کننده هر کیلو ۳۷۰۰ تومان پیش بینی شده است.

مهر فرد صنعت غذا را از مهمترین صنایع برای حضور در بازارهای صادراتی دانست و افزود: توسعه ذخیره تولید از مزرعه تا سفره و بازارهای داخلی و خارجی از مهمترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در اقتصاد مقاومتی است و قرار است تا پایان برنامه ششم برنامه مدیریت و ایجاد زنجیره‌های تولید اجرا شود.

وی گفت:مواد غذایی و محصولات کشاورزی ایران به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر می‌شود و با توجه به ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل و سردخانه‌ها امکان صادرات به روسیه و کشورهای اورآسیا نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید