Performancing Metrics

ترامپ برای شرکت در اجلاس ناتو وارد بروکسل شد | اتاق خبر
کد خبر: 393840
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1396 - 12:37
رییس‌جمهوری آمریکا امروز پنج‌شنبه برای شرکت در اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از واتیکان به بروکسل، پایتخت بلژیک سفر کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش پس از ورود به بلژیک با پادشاه و ملکه این کشور ملاقاتی داشتند. همزمان، هزاران معترض روز چهارشنبه در اعتراض به سفر ترامپ در مرکز بروکسل دست به تظاهرات زدند.

ترامپ که در گذشته بارها از ناتو و اتحادیه اروپا انتقاد کرده است، امروز با رهبران اروپایی دیدار می‌کند. رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید کشورهای اروپایی باید با افزایش بودجه نظامی به حداقل دو درصد تولید ناخالص داخلی خود، سهم بیشتری از هزینه‌های ناتو را بپردازند. آمریکا که فرماندهی کل ناتو را در دست دارد، حدود ۷۰ درصد هزینه‌های این ائتلاف نظامی را می‌پردازد.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که ترامپ "واقعا می‌خواهد اعضای ناتو را قانع کند که با تلاش بیشتر به تعهدات خود به طور کامل عمل کنند." او گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران ناتو "سختگیرانه" برخورد خواهد کرد.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود درباره "اهمیت" ناتو اظهار تردید کرده و گفته بود که ناتو، ائتلافی منسوخ است. او همچنین گفته بود که اگر عضوی از ناتو تعهدات مالی خود را در قبال این سازمان انجام نداده باشد، آمریکا ممکن است به کمک آن کشور نرود. اما او در پی پیروزی در انتخابات و دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با عقب‌نشینی از انتقادهای قبلی خود گفت که ناتو "دیگر منسوخ نیست".

رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از سفر به بلژیک در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، دیداری خصوصی داشت. او پس از دیدار با پاپ اعلام کرد که برای دستیابی به صلح در جهان "بیش از همیشه مصمم شده است."

پاپ فرانسیس و ترامپ دارای دیدگاه‌های مختلفی درباره مهاجرت و تغییرات اقلیمی هستند. پاپ و ترامپ به مدت ۲۰ دقیقه به طور خصوصی دیدار کردند و سپس به سایر مهمانان برای گرفتن عکس پیوستند. پاپ در پایان دیدار به دونالد ترامپ مدالی به عنوان نماد صلح اهدا کرد. ترامپ هم چندین جلد از کتاب‌های مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق سیاهان را اهدا کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید