Performancing Metrics

روند مثبت بازار سرمایه در هفته جاری | اتاق خبر
کد خبر: 393887
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1396 - 17:49
کارشناسان بازار سرمایه اعلام کردند؛
کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که افزایش نرخ های جهانی نفت و فلزات اساسی در هفته‌ گذشته باعث شد که حجم و ارزش معاملات در تالار شیشه ای بورس تهران افزایش پیدا کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بهزاد مولایی، کارشناس بورس در این خصوص گفت: بازار سرمایه هفته خوبی را سپری کرده است و با اقبال بازار به اکثر سهم ها در هفته جاری رو به رو بودیم.

اکبر حامدی، یکی از کارگزاران بورس نیز در پاسخ به این سوال که طبق مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار بانک ها ملزم به واگذاری صندوق های سرمایه گذاری شدند؛ آیا این مصوبه تاثیری در بازار دارد؟ گفت: با این بخشنامه امیدواریم پول به بازار سرمایه برگردد و قطعا نقدینگی تازه ای به بازار وارد می شود؛ یکی از معضلات اساسی بازار سرمایه در حال حاضر کمبود نقدینگی است که امیدواریم بخشی از آن به این صورت جبران شود.

به گفته وی، شرکت های هایتک یا با تکنولوژی بالا پدیده‌ای نو در بازار سرمایه هستند که از طرق مختلف مانند صندوق های جسورانه تامین مالی می شوند.

مصطفی محمد باقری، کارشناس بورس گفت: انتشار انواع صکوک، اوراق بهادار با درآمد ثابت و عرضه های عمومی سهام این شرکت ها به سرمایه گذاران جدید و ورود سرمایه جدید به شرکت ها از روش های دیگر تامین مالی شرکت های هایتک یا شرکت های دانش بنیان است.

کیوان شیخی، کارشناس بازار سرمایه نیز در خصوص علت مثبت دانستن کارشناسان چشم انداز بازارسرمایه درسال جاری گفت: نزدیکی به مجامع شرکت های بورسی و گزارش های سه ماهه و همچنین بستن صورت های مالی پایان سال ۹۵ چشم اندازها را برای سرمایه گذاران مثبت می کند.

گفتنی است دماسنج بازار سرمایه با ایستادن بر روی رقم ۸۱ هزار و ۱۴۶ واحد در هفته جاری به کار خود پایان داد. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند کاهش نرخ سود سپرده های بانکی درهفته های آینده می تواند نقدینگی تازه ای را به این بازار وارد کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید