Performancing Metrics

خارج کردن ۲۶ مغروقه از اروند در دو سال گذشته | اتاق خبر
کد خبر: 393898
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1396 - 21:13
معاون بندر خرمشهر خبر داد
معاون بندر خرمشهر با اشاره به پیشرفت ۳۴ درصدی کار خارج‌سازی شناورهای مغروقه از اروند اعلام کرد: از سال ۱۳۹۳ که مطالعات آغاز شد تاکنون ۲۶ شناور از آب خارج شده‌اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا ، مهران میدری در نشست خبری اظهار کرد: در جریان مطالعات مشخص شد ۶۶ شناور مغروقه در اروند وجود دارد که ۴۸ فروند در مرز ایران ۱۵ فروند در عراق و سه فروند در خط مشترک مرزی قرار گرفته‌اند از سال ۱۳۹۳،  ۲۶ فروند از شناورهای مرز ایران از آب خارج شده اند.

به گفته وی از سال ۱۳۷۲ تاکنون ۱۸۰ شناور از  دو رودخانه اصلی جنوب خارج شده ۳۵ فروند از اروند و ۱۲۵ فروند از کارون  بوده است.
معاون بندر خرمشهر ادامه داد: خارج کردن این شناورها اهمیت بالایی دارد زیرا  تنها در کارون  ۱۰ شرکت کشتی سازی فعال هستند که نیاز به عبور از این منطقه دارند اما قطعا برای اجرایی شدن کار نیاز به منابع اعتباری خواهد بود. برای این امر در اروند ۶۲۵ میلیارد تومان منابع اختصاص یافته اما در کارون اعتباری وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته در این رابطه با سازمان مناطق آزاد مذاکراتی صورت گرفته تا با توجه به محوریت داشتن آن بندر برای آنها اعتبار از سوی این سازمان تامین شود.موضوعی که با موافقت ابتدایی این سازمان همراه شده است.

به گفته میدری تنها رشد فعالیتهای ایران در زمینه خارج سازی مغروقه‌ها کافی نیست و باید عارق نیز در این حوزه فعالیت های خود را پیگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: خرمشهر در طول سال های گذشته ظرفیت ۱۳۰ هزار TEU را نیز ثبت کرده و قطعا با خارج سازی شناورها و افزایش توان اروند می توان عملکرد مثبت  سال های گذشته را تداوم بخشید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید