Performancing Metrics

در اجلاس اوپک با تمدید کاهش تولید نفت برای مدت ٩ماه موافقت شد | اتاق خبر
کد خبر: 393899
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1396 - 21:29
تابش:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مهمترین دستاورد اجلاس اخیر اوپک را تمدید توافق قبلی اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت برای ٩ماه با حفظ سهمیه ایران عنوان کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه که در یکصدوهفتاد و دومین اجلاس اوپک به سرپرستی وزیر نفت شرکت کرده بود با اشاره به دستاوردهای این سفر گفت: مهمترین دستاورد اجلاس اوپک با غیر اوپکی‌ها موافقت در راستای تمدید توافق قبلی مبنی بر کاهش تولید نفت با حفظ سهمیه تولید ایران برای ٩ماه است.

‏‎وی اظهار داشت: در این سفر  مهندس زنگنه با شرکت‌های توتال فرانسوی، لوک اویل روسی و گس پروم روسی ملاقات‌ها و مذاکراتی مثبت و خوبی داشت.

تابش ادامه داد: هم‌چنین در حاشیه این اجلاس مذاکراتی با شرکت‌های خارجی برای حضور در مناقصه میادین نفتی برای توسعه این میادین  در قالب قراردادهای جدید نفتی با مشارکت شرکت‌های ایرانی انجام شد که در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به پیام تبریک و ابراز خوشحالی اعضای اوپک به مناسبت انتخاب مجدد روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران یادآور شد: اعضای اوپک این امر را نشانه  ثبات و عزم ملت ایران برای حفظ اعتدال و پیمودن مسیر تعامل با جهان عنوان کردند.

وی با بیان اینکه در اجلاس اخیر گینه عضو جدید اوپک شد، گفت: قرار شد راجع به عضویت مجدد اندونزی که دو سال است به حالت تعلیق در آمده است در اجلاس بعدی اوپک تصمیم‌گیری شود.

گفتنی است اجلاس اوپک روز پنجشنبه در وین پایتخت اتریش آغاز به کار کرد که هیات  ایرانی به سرپرستی بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه، کشت زر و عدل هاشمی پور اعضای کمیسیون انرژی مجلس در این اجلاس به مدت دو روز شرکت کردند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید