Performancing Metrics

رشد ۱۴.۳ درصدی فولاد ایران در سال ۲۰۱۷ | اتاق خبر
کد خبر: 393960
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1396 - 22:08
آمارها از آخرین گزارش انجمن جهانی ایران با تولید بیش از شش میلیون تن فولاد در چهار ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته ۱۴.۳ درصد رشد در تولاید این محصول داشته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران طی ۴ ماه نخست ۲۰۱۷میلادی، شش میلیون و ۳۶۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی که معادل پنج میلیون و ۵۷۰ هزار تن بود، ۱۴.۳ درصد رشد نشان می دهد.

بر اساس آمار منتشر شده ایران در ماه آوریل ۲۰۱۷ میلادی، یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و ۵۰۹ هزار تن بود.

همچنین در این گزارش که میزان تولید ۶۷ کشور تولید کننده فولاد خام در در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۷ را به تفکیک بررسی کرده است، در مجموع ۵۵۰ میلیون و ۸۴۱ هزار تن فولاد تولید در جهان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی که رقمی معادل ۵۲۳ میلیون و ۷۲۸ هزار تن داشت، ۵.۲ درصد رشد تولید داشته است و چین با تولید ۲۷۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تن فولاد در چهار ماهه نخست سال ۲۰۱۷، بزرگترین تولید کننده فولاد خام جهان بوده که حدود ۵۰ درصد تولید فولاد جهانی را به خود اختصاص داده است.

فولادسازان بزرگ دیگر فولاد در جهان نیز، در چهار ماه نخست سال جاری میلادی پس از چین به ترتیب تولید فولاد شامل کشور های ژاپن با ۳۴ میلیون و ۹۸۲ هزار تن، هند با ۳۳ میلیون و ۱۵۹ هزار تن، آمریکاز با ۲۷ میلیون و ۹ هزار تن، روسیه با ۲۳ میلیون و ۹۸۹ هزار تن، کره جنوبی با ۲۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تن و آلمان با ۱۴ میلیون و ۸۱۸ هزار تن می شوند.

همچنین بر اساس گزارش تولید فولاد انجمن جهانی فولاد کشور ویتنام توانسته تولید فولاد را در ماه آوریل به رقم ۸۶۰ هزار تن برساند که نسبت به زمان مشابه در سال قبل تا ۱۰۹ درصد رشد داشته است و در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی نیز تولید فولاد در این کشور تا ۱۱۸.۷ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است و موفق شده رقم سه میلیون و ۲۷۵ تن را به ثبت برساند که این دو آمار باعث شده در هر دو بازه زمانی، ویتنام رکورد دار رشد تولید فولاد در بین ۶۷ کشور حاضر در این گزارش باشد.

 

 

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید