Performancing Metrics

ظرفیت اسمی تولید محصولات پتروشیمی به ۸۶ درصد می‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 394042
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1396 - 20:31
یک مقام مسوول خبرداد؛
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هدفگذاری این شرکت برای دستیابی به ظرفیت اسمی تولید ۸۶ درصدی تا پایان امسال خبر داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی‌محمد بساق زاده با اشاره به این که همزمان با راه اندازی طرح‌های جدید پتروشیمی در سال ۹۶، افزایش تولید محصولات را رقم خواهیم زد، اظهار کرد: بنابراین ظرفیت اسمی تولید در صنعت پتروشیمی امسال با سه درصد رشد از ۸۳ درصد به ۸۶ درصد افزایش می‌یابد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که پارسال، حجم تولید در ۱۸ مجتمع پتروشیمی بیش از ظرفیت پیش بینی شده بوده است، افزود: در برخی مجتمع‌ها شاهد ۱۱۰ درصد افزایش تولید یعنی ۱۰ درصد بیش از ظرفیت کامل بودیم که این موضوع نوید بخش روند تدریجی افزایش تولید است.

وی پتروشیمی های کاویان، مروارید، شیراز، نوری، پارس، زاگرس و امیرکبیر را از جمله شرکت‌هایی دانست که پارسال افزایش تولید داشته‌اند و گفت: حدود پنج درصد از کل افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۹۵، متعلق به طرح‌هایی بود که در این سال وارد مدار تولید شدند و چهار درصد نیز متعلق به مجتمع هایی بودند که موانع تولید را پشت سر گذاشتند.

بساق زاده با اشاره به این که در برنامه افزایش تولید امسال صنعت پتروشیمی، سهمی ۹ درصدی برای طرح‌های جدید پیش بینی شده است، تصریح کرد: در سال ۹۶، با افزایش تولید اتان در پارس جنوبی، تولید در مجتمع های پتروشیمی روند افزایشی خواهد داشت.

وی با بیان این که پتروشیمی‌های فجر و مبین با بالاترین ظرفیت در حال فعالیت و تأمین یوتیلیتی مجتمع ها هستند، افزود: در صورتی که پتروشیمی دماوند نیز وارد مدار تولید شود، در تامین یوتیلیتی مشکلی برای مجتمع‌های تولیدی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید