Performancing Metrics

با دست خالی نمی‌شود اشتغالزایی کرد! | اتاق خبر
کد خبر: 394059
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1396 - 10:50
یک مقام مسئول کارگری:
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید شرط موفقیت دولت در ایجاد اشتغال آن است که رکود حاکم بر جامعه و کارخانه‌ها را از بین ببرد. او معتقد است طرح‌های اشتغال تا زمانی که روی کاغذ باشند ایجاد شغل نمی‌کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی اصلانی اظهار کرد: طرح‌هایی که وزارت کار در حوزه اشتغال دنبال می‌کند تماما با دغدغه رفع معضل بیکاری است و تلاش می‌کند تا طرح‌های پخته و کارشناسی شده‌ای به اجرا درآید. اما شخصا معتقدم دادن طرح به تنهایی کافی و کارساز نیست و باید از طرح‌های کاغذی فاصله بگیریم و آن را در بوته عمل قرار بدهیم.

وی مهمترین مشکل اشتغال در شرایط کنونی را رکود دانست و گفت: در حال حاضر رکود مشکل اصلی اشتغال به شمار می‌رود و تا زمانی که این رکود از جامعه، کارخانه‌ها و اقتصاد نرود دولت موفقیتی در اشتغال نخواهد داشت.

به اعتقاد این مقام مسئول کارگری، اولین کاری که برای اشتغال باید انجام دهیم این است که مشکل اشتغال و بازار کار را شناسایی کنیم سپس بر اساس آن طرح بنویسیم و برنامه بریزیم.

اصلانی تاکید کرد: نوشتن طرح و باقی ماندن آن روی کاغذ هم در شرایطی که بودجه لازم برای راه انداختن طرح موجود نباشد کارساز نیست چون با دست خالی نمی‌شود، اشتغالزایی کرد و بودجه اصلی‌ترین عامل برای اجرای طرح‌های کسب و کار است.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار درعین حال به طرح کارورزی اشاره و اظهار کرد: طرح کارورزی با هدف ارائه آموزشهای مهارتی به کارجویان و فارغ التحصیلان قبل از ورود به بازار کار پیش‌بینی شده است ولی باید زیربناهای طرح و شرایط جذب کارورزان در بنگاهها به درستی دیده شود. بعضی معتقدند برای آنکه در اجرای چنین طرح‌هایی با هزینه کمتری مواجه شویم باید از پتانسیل مراکز فنی و حرفه‌ای برای آموزش های مهارتی استفاده شود و مهارت از دوران دبیرستان و قبل از ورود به دانشگاه و بازار کار به افراد آموخته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در بحث اشتغال و تولید باید دو قوه دیگر را با خود همسو کند تا عزم ملی برای مبارزه با بیکاری به وجود آید و از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و دانشگاهها برای ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی استفاده کند زیرا از یک وزارتخانه نمی‌توان انتظار داشت به تنهایی فرهنگ کار را توسعه دهد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید