Performancing Metrics

سرمایه‌گذاران بورسی در فصل مجامع با دقت بیشتری معامله کنند | اتاق خبر
کد خبر: 394067
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1396 - 13:11
یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید هر چند که امکان دارد با ورود به ماه رمضان رکودی نسبی بر بورس حاکم شود، اما در حال حاضر هم بورس چندان رمقی ندارد. او معتقد است در فصل مجامع سرمایه گذاران باید با دقت بیشتری نسبت به خرید سهام اقدام کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علیرضا قنبر عباسی، درباره وضعیت بازار سرمایه در شش ماه آینده، گفت : با برطرف شدن ریسک انتخابات و انتظاری که بازار سرمایه از انتخاب مجدد رئیس دولت یازدهم داشت سیاست های کلان اقتصادی بیشتر مشخص شده است.

وی افزود : با توجه به این شرایط باید ببینیم که آیا دولت جدید می‌تواند روی محرک های اقتصادی بیشتر تمرکز داشته تا به رشد اقتصادی در سطح کلان برسیم که در این صورت بطورحتم این رشد اقتصادی به شرکت‌های بورسی نیز سرایت می کند.

این کارشناس بازار سرمایه به صنایع ارزنده بازار اشاره و اظهار کرد : صنعت بانکداری ما با کاهش نرخ سود سپرده ها و تسویه بدهی دولتی و نیز  بهبود ساختار سرمایه خود روی سهم های بانکی تاثیر گذار خواهد بود. البته توسعه مناسبات بین المللی  نیز روی  سودآوری بانک ها اثر مثبتی را خواهد گذاشت.

وی صنعت آی تی  را نیز جزو سهم‌های مورد توجه بازار برشمرد تصریح کرد: سرمایه گذاران بر روی سهم های که همچنان دارای سود نقدی و پتانسیل بیشترند تمرکز کنند و وارد  هیجانات زیاد بازار نشوند. در هر صورت وضعیت بازار به مرور بهتر خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره ماه مبارک رمضان و احتمال رکود کنونی در بازار گفت: در ماه مبارک رمضان یک رکود نسبی در بازار وجود دارد اما بازار آن قدر هم رونقی ندارد که به  رکود کشیده شود.

قنبرعباسی با اشاره به فصل مجامع اظهار کرد : در این فصل  ریسک بسته شدن نماد سهام بیش از گذشته وجود دارد و باید با دقت بیشتری نسبت به خرید سهام اقدام کنیم.

وی این را هم یاد آور شد که خودرویی‌ها با نزدیک شدن به مجامع  تحرکاتی دارند و سهامداران عمده یک افزایش قیمتی را با ایجاد تقاضا  در بازار ایجاد می‌کنند. همچنین  تجربه سالیان گذشته نشان داده که با نزدیکی به مجامع شرکت‌های خودرویی معمولا سهامداران عمده با تحریک تقاضا باعث افزایش قیمت می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید