Performancing Metrics

مشوق‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در نواحی صنعتی در نظر گرفته‌شده است | اتاق خبر
کد خبر: 394112
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1396 - 14:21
معاون وزیر صنعت:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از در نظرگرفته شدن مشوق‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در نواحی صنعتی خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی یزدانی در بازدید از ناحیه صنعتی آوج اظهار کرد: در برخی نواحی صنعتی از متقاضیان سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی تنها هزینه ایجاد زیرساخت‌ها اخذ می‌شود و به‌نوعی زمین تقریباً به شکل رایگان واگذار می‌شود که به‌طور نمونه در این خصوص باید از ناحیه صنعتی آوج یاد کرد.

وی اظهار کرد: قیمت زمین و حق انتفاع در نواحی صنعتی به شکل اقساط درازمدت از سرمایه‌گذاران اخذ می‌شود تا با این کار صنعتگران برای فعالیت در این مکان‌ها نیز راغب شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در نواحی صنعتی اولویت سرمایه‌گذاران باید با افراد بومی باشد و در این خصوص باید مدیران محلی ازجمله فرمانداران بتوانند نظر افراد منطقه و شهرستان را برای سرمایه‌گذاری جلب کنند.

وی بر رفع مشکل آب ناحیه صنعتی آوج در اسرع وقت تأکید کرد و گفت: به‌زودی این مشکل را برطرف خواهیم کرد تا متقاضیان سرمایه‌گذاری در این ناحیه صنعتی دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه بر حل مشکلات 6 واحد بهره‌بردار راکد در ناحیه صنعتی آوج تأکید کرد و افزود: مشکلات این واحدها باید در یک نشست با حضور فرماندار آوج؛ مدیران بخش صنعت و دیگر دستگاه‌های اقتصادی، بانک‌ها و صاحبان این واحدها بررسی و حل شود.

یزدانی خاطرنشان کرد: باید زمین‌های واگذارشده به متقاضیانی که فعالیتی بر روی زمین نداشته و سرمایه‌گذاری را معطل کرده‌اند نیز پس گرفته‌شده و از آن‌ها خلع‌ید شود تا زمین‌های مربوطه را به متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری واگذاری کنیم.

در حال حاضر در ناحیه صنعتی آوج 6 واحد تولیدی پروانه بهره‌برداری اخذ کرده و 13 واحد صنعتی نیز در این ناحیه صنعتی در مراحل مختلف ساخت‌وساز قرار دارند که از این میان 2 واحد در مرحله نصب سوله هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از ناحیه صنعتی اسفرورین واقع در شهرستان تاکستان در غرب استان قزوین بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران و متقاضیان ایجاد واحدهای تولیدی در این مکان قرار گرفت.


انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید