Performancing Metrics

نشست مشترک روسای راه آهن ایران، گرجستان و آذربایجان | اتاق خبر
کد خبر: 394400
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1396 - 19:41
در تفلیس برگزار شد
روز سه شنبه ۱۶ خرداد 1395 ، نشست ویژه ای به منظور چگونگی فعال سازی کریدور خلیج فارس ـ دریای سیاه با حضور روسای راه آهن جمهوری اسلامی ایران، گرجستان و جمهوری آذربایجان، به میزبانی راه آهن گرجستان برگزار شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پس از گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون ابعاد مختلف فنی، اقتصادی و هماهنگ سازی جهت تسهیل انتقال کالا، طرفین بر همکاری و اجرای برنامه های مشترک سه کشور و عملیاتی کردن سریع کریدور تاکید کردند.  

در پایان این نشست در مراسمی سند توافقنامه میان  محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راه آهن ایران،  بختادزه رئیس راه آهن گرجستان و  قربانف رئیس راه آهن آذربایجان امضا شد.

 در نشست تفلیس، سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس  راه آهن کشورمان، اهمیت استفاده هماهنگ و برنامه‌ریزی شده از  توانمندی‌های موجود سه کشور جهت فعال نمودن کریدور خلیج فارس - دریای سیاه را مورد توجه قرار داد و  ضرورت توسعه زیرساخت ها در مراحل بعدی این طرح بین المللی را خاطرنشان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشورمان گفت: با بهره‌برداری از کریدور، نه تنها سه کشور مشارکت کننده بلکه تمامی کشورهای مسیر و شرکت هایی که از آن استفاده می کنند، از منافع ناشی ازکاهش هزینه ها و تسریع در انتقال بار بهره مند خواهند شد.

محمد زاده پیشنهاد  کرد که جهت هماهنگی بیشتر میان طرفین و تسریع امور ، اتاق مشترکی در تهران تاسیس شود که با استقبال نمایندگان آذری و گرجی روبرو شد.

همچنین تعیین  تعرفه‌ها و  انتقال کالا به وسیله خطوط ریلی و جاده‌ای در مسیر اروپا به خلیج فارس و سپس به هند و بالعکس، از محورهای مذاکرات روسای دولت‌ها در رویدادهای اخیر بوده و به عنوان با اولویت‌ترین دستور کار کشورهای منطقه مبدل شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید