Performancing Metrics

افزایش ظرفیت صادرات مجموعه نفتی به ۳۶ میلیون تن | اتاق خبر
کد خبر: 395168
تاریخ انتشار: 1 تیر 1396 - 23:08
با بهره‌برداری از اسکله نفتی شهید رجایی محقق می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با بهره‌برداری از سه پست اسکله نفتی بندر شهید رجایی، مجموع ظرفیت صادراتی مجموعه نفتی به ۳۶ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد سعید نژاد در حاشیه بهره‌برداری از چند پروژه بندری و دریایی در بندر شهید رجایی، اظهار کرد: امروز خوشبختانه عملیات ساخت اسکله نفتی بندر شهید رجایی نیز آغاز شد تا بتوانیم با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در حوزه نفت و گاز کشور ملزم به استفاده از ظرفیت‌های جدید در حوزه بندری هستیم که این اسکله یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است.

وی با اشاره به اینکه قرار است این اسکله دارای سه پست باشد، تصریح کرد: جمعاً ۱۶۰ میلیارد تومان مبلغ سرمایه‌گذاری این اسکله است و مجموع ظرفیت صادراتی مجموعه نفتی با بهره‌برداری از این اسکله به ۳۶ میلیون تن خواهد رسید.

سعیدنژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم با توانایی که در پیمانکاران داخلی وجود دارد ظرف ۱۸ ماه دو پست اسکله آماده و پست سوم نیز در ۲۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در خصوص پروژه تجهیز پایانه دوم بندر شهید رجایی تصریح کرد: مجموع جرثقیل‌های داخلی این پایانه توسط شرکت داخلی منگان ساخته‌شده است.

وی اضافه کرد: عملیات نصب ۱۵ دستگاه جرثقیل امروز آغاز خواهد شد که شامل جرثقیل‌های داخلی محوطه است و تا ۵ ردیف کانتینر روی‌هم می‌نشینند و یک کانتینر در بالا می‌تواند حرکت کند و در عرض شش کانتینر را می‌تواند مستقر کند.

سعید نژاد با اشاره به اینکه تمامی عملیات ساخت این جرثقیل از طراحی تا نصب و راه‌اندازی توسط شرکت داخلی صورت گرفته است، افزود: این موضوع نقش مهمی در صرفه‌جویی ارز و همچنین باز شدن مسیر برای صادرات تجهیزات ساخته‌شده شرکت‌های داخلی است.

وی در پایان گفت: این عملیات که جمع آن ۲۱ میلیون یورو است ظرف ۱۸ ماه یا شاید زودتر از آن حتی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید