Performancing Metrics

جزئیات یکپارچه‌سازی میادین نفتی یاران شمالی و جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 395181
تاریخ انتشار: 2 تیر 1396 - 10:49
مدیر عامل شرکت توسعه و مهندسی نفت جزئیات یکپارچه‌سازی میادین نفتی یاران شمالی و یاران جنوبی را تشریح کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید نورالدین شهنازی‌زاده در مورد یکپارچه سازی میادین نفتی یاران شمالی و یاران جنوبی توضیح داد: در مورد پروژه میدان نفتی یاران این سیاست دنبال می‌شود که این دو میدان یکپارچه شوند و طرح توسعه این دو میدان به صورت مشترک انجام شود تا تولید از این میادین با استفاده از روش‌های IOR و EOR و تلمبه‌های درون چاهی در دراز مدت حفظ شود.

وی با اشاره به امضای قرارداد HOA با شرکت صنعت نفت و گاز پرشیا برای یکپارچه سازی یاران شمالی و یاران جنوبی گفت: برای تکمیل این قرارداد، توسعه یاران شمالی و یاران جنوبی در قالب یک میدان در قالب یک الحاقیه انجام می شود.

به گفته شهنازی زاده، این اقدام به زودی انجام خواهد شد و در حال آماده کردن مقدمات کار هستیم تا پس از آنکه در شرکت ملی نفت ایران تصویب شد فرآیند کار در قالب یک الحاقیه HOA  آغاز شود و متعاقبا بحث قرارداد پیگیری شود تا بعد از اینکه مجوزهای لازم گرفته شد انعقاد قرارداد یاران شمالی و جنوبی با شرکت صنعت نفت و گاز پرشیا صورت گیرد.

مدیر عامل شرکت توسعه و مهندسی نفت (متن) درمورد میزان برداشت از میادین نفتی یاران شمالی و یاران جنوبی بعد از یکپارچه‌سازی توضیح داد: در حال حاضر ۳۰ هزار بشکه از میدان یاران شمالی برداشت می‌شود و قرار است ۲۵ هزار بشکه از یاران جنوبی برداشت شود. در مجموع سعی می‌شود تولید ۶۵ هزار بشکه‌ای از میادین یاران شمالی و یاران جنوبی  با اقدامات IOR و EOR در درازمدت حفظ شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید