Performancing Metrics

بازتاب برگزاری راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های جهان | اتاق خبر
کد خبر: 395198
تاریخ انتشار: 2 تیر 1396 - 17:36
برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پر شور مردم روزه‌دار ایران بازتاب گسترده‌ای داشت.

 

گزارش آسوشیتدپرس از راهپیمایی "ضد اسرائیلی" در ایران

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیدپرس گزارش داد: ایران راهپیمایی ضد اسرائیلی خود را بار دیگر در سراسر این کشور با سردادن شعارهایی علیه اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل و شعار مرگ بر اسرائیل برگزار کرد.

راهپیمایان در تهران از نقاط مختلف شهر به سمت محل برگزاری نماز جمعه در دانشگاه حرکت کردند و آن طور که تصاویر تلویزیون ایران نشان می‌دهد در شهرهای دیگر ایران نیز مردم به طور گسترده در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند.

ایران همچنین در روز جمعه همزمان با برگزاری این راهپیمایی که هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود، سه موشک بالستیک زمین به زمین خود، شامل موشک ذوالفقار را به نمایش گذاشت، موشکی که جمهوری اسلامی روز یکشنبه با استفاده از آن مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، راهپیمایی ضداسرائیلی با عنوان «روز قدس» هر ساله در ایران از زمان انقلاب اسلامی در حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌شود. ایران می‌گوید که روز قدس فرصتی است تا ضمن حمایت از فلسطینی‌ها بر اهمیت بیت‌المقدس برای مسلمانان تأکید کند. آیت‌الله خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران روز قدس را نامگذاری کرده است.

ایران موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و از جنبش فلسطینی حماس و حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند.

راهپیمایی روز قدس امسال، با شعار «روز جهانی قدس، روز وحدت و جهاد امت اسلامی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و زوال قطعی رژیم صهیونیستی» در تهران و سایر استان‌اه و 58 کشور جهان در حال برگزاری است.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را اعلام و بر لزوم آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه اشغالگران صهیونیست تأکید کردند و ان را ارمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظمای ولایت و رهبری برای جهان اسلام دانستند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه، فتنه داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق، سوریه، لیبی و جنایات وحشیانه رژیم متجاوز آل سعود علیه مردم مظلوم یمن و بحرین را نقشه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه برای ایجاد تفرقه و شکاف میان مسلمانان و امنیت‌سازی برای صهیونیست‌ها دانستند و هر اقدامی که ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع صهیونیست‌ها و قدرت‌های استکباری کند، به شدت محکوم کردند.

بیروت پرس:مردم ایران با شرکت در راهپیمایی روز قدس جنایت‌های صهیونیست‌ها را محکوم کردند

یک رسانه عربی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس در ایران نوشت: ملت ایران با شرکت در این راهپیمایی جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

بیروت پرس نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سایر استان‌ها و شهرهای ایران برگزار شد و ملت ایران با شرکت در این راهپیمایی با محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی از مقاومت و مبارزه ملت فلسطین و آزادسازی قدس حمایت کردند.

در تهران که ملت حضوری میلیونی در خیابان‌های مختلف پایتخت داشتند، روز قدس را روزی برای به یاد آوردن مظلومیت ملت فلسطین توصیف کردند و بر ضرورت احیای این روز به منظور بازپس‌گیری حقوق فلسطینیان تأکید کردند.

در استان سیستان و بلوچستان نیز شهروندان شیعه و سنی در 50 منطقه این استان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و مردم ضمن ابراز همدردی با ملت فلسطین و لبیک گفتن به بیانات مقام معظم رهبری شعار مرگ بر اسرائیل سردادند.

در مشهد نیز مسیرهای راهپیمایی از مناطق مختلف به سمت حرم مطهر امام هشتم شیعیان، امام علی‌بن موسی‌الرضا (ع) آغاز شد.

در شهر قم نیز شهروندان روزه‌دار از ساعت 9 صبح به وقت ایران در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و ضمن اعلام همبستگی و پایبندی به اصول جمهوری اسلامی ایران به ندای امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی لبیک گفتند.

تایمز آو اسرائیل: ایران روز قدس را با شعار "مرگ بر اسرائیل" برگزار کرد

یک روزنامه صهیونیستی با انتشار خبر برگزاری راهپیمایی بزرگ روز قدس در تهران و دیگر نقاط کشور نوشت: ایران روز جمعه راهپیمایی گسترده در سراسر کشور علیه اسرائیل برگزار کرده است.

روزنامه تایمز آو اسرائیل در خبری درباره برگزاری گسترده راهپیمایی روز قدس در سراسر کشورمان تصاویری نیز از حضور مقامات بلندپایه ایران حضور گسترده مردم منتشر کرد.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به این‌که حدود یک میلیون نفر در تهران در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند، نوشت: معترضان شعار مرگ بر اسرائیل سردادند و بار دیگر از مردم فلسطین حمایت کردند.

ایران روز قدس را که توسط آیت‌الله خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی نامگذاری شده است فرصتی برای حمایت از مردم فلسطین و تأکید بر اهمیت بیت‌المقدس برای مسلمانان می‌داند.

تایمز آو اسرائیل در ادامه گزارش خود به ارائه جزئیاتی درباره حاشیه‌های برگزاری این راهپیمایی پرداخت و نوشت: در این راهپیمایی یک عروسک از ملک سلمان پادشاه عربستان به نمایش گذاشته شد که شبیه به کلیشه یهودیان بود.

روزنامه اورشلیم پست نیز در آستانه برگزاری این راهپیمایی در گزارشی با پیش‌بینی حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز جمعه نوشت: انتظار می‌رود ایرانی‌ها بار دیگر هم‌زمان با آخرین جمعه ماه رمضان به مناسبت روز قدس به خیابان‌ها بیایند و شعارهای ضداسرائیلی بدهند.

به رسم هر ساله، معترضان در دیگر کشورهای مسلمان و عرب همچون عراق، یمن، ترکیه راهپیمایی روز قدس برگزار می‌کنند تا حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنند.

اورشلیم پست در ادامه گزارش خود آخرین پیام صفحه توئیتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را منتشر کرد که در آن به نقل از ایشان نوشته شده است: راهپیمایی روز قدس بسیار اهمیت دارد.

امروز دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت است و مبارزه با رژیم صهیونیستی مقابله با نظام متخاصم است.

در راهپیمایی روز قدس، اغلب پرچم‌های اسرائیل و آمریکا را آتش می‌زنند و شعارهای علیه غرب سر می‌دهند.

گزارش المنار از راهپیمایی روز قدس در ایران

یک رسانه عربی نوشت:‌ طوفان مردمی در تهران و بیش از ۹۰۰ شهر دیگر در ایران روز جهانی قدس را زنده نگه داشت.

شبکه خبری المنار در گزارشی نوشت: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس به منظور حمایت از قضیه فلسطین با حضور باشکوه مردم در ایران و ۹۰۰ شهر دیگر در ایران برگزار شد.

در این گزارش آمده است: مردم ایران از همان ساعات اولیه صبح به خیابان‌ها آمدند و با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار جهانی، جنایت‌های تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و با این مشارکت گسترده به وصیت‌ امام خمینی (ره) که گفته بود مسأله فلسطین اولین و مهم‌ترین مسأله جهان اسلام است و قدس باید آزاد شود، لبیک گفتند.

هم‌چنین ملت ایران با در دست گرفتن پلاکارت‌هایی مربوط به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا اعلام کردن که رژیم صهیونیستی خانه عنکبوت است و سرنوشت نهایی آن‌ها سقوط و نابودی است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید