Performancing Metrics

ایران و فرانسه درباره تشکیل کارگروه مشترک مشورتی حمل و نقل توافق کردند | اتاق خبر
کد خبر: 395212
تاریخ انتشار: 2 تیر 1396 - 21:15
تاکید آخوندی بر ضرورت اقدام مشترک دولت‌های اروپایی برای اجرای برجام
وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و «الیزابت بورن» وزیر جدید حمل و نقل فرانسه، در پاریس دیدار و درباره تشکیل یک کارگروه مشترک مشورتی برای اتخاذ بهترین راهکار اجرای تفاهم های حمل و نقلی تفاهم کردند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «عباس آخوندی» در این دیدار درباره راهکارهای توسعه همکاری ها و تسهیل اجرای قراردادها و توافق‌ها بویژه پس از توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) رایزنی کرد.
2 طرف با مرور جزییات بیشتری از فرازهای همکاری 2 کشور در زمینه حمل و نقل ریلی و قطارحومه‌ای بر مشارکت شرکت‌های فرانسوی و سرمایه‌گذاری برای تکمیل زیربناهای حمل و نقل ایران، توسعه مترو و مونوریل، خرید تجهیزات و نوسازی ناوگان تاکید کردند.
توسعه فرودگاه‌ها بویژه ضرورت انعقاد موافقتنامه‌های حمل و نقل هوایی از دیگر مباحث گفت و گوی آخوندی با طرف فرانسوی بود.
وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران اهتمام 2 کشور برای اجرای روان توافق ها و قراردادهای امضا شده پس از برجام را ضروری دانست و گفت: ضرورت دارد دولت‌های اروپایی اقدام های مشترکی را برای هماهنگی‌های بین‌المللی بیشتر با هدف اجرای برجام انجام دهند.
آخوندی همچنین زدایش آثار محدودیت‌های بین‌المللی پیشین و اعتمادسازی برای شرکت‌ها و بنگاه‌های اروپایی را خواستار شد.
وزیر حمل و نقل فرانسه در این دیدار گفت: برای اجرای روان قراردادهای امضا شده بین ایران و فرانسه و همچنین توسعه بیش از پیش همکاری ها در بخش راه و شهرسازی آمادگی داریم از شرکت‌ها و بخش‌های تجاری- اقتصادی و مالی فرانسوی بیش از گذشته حمایت کنیم.
آخوندی امروز (دوم تیرماه) با هدف بازدید از نمایشگاه هوایی «لوبورژه» پاریس به فرانسه سفر کرد.
در این سفر وی را نمایندگانی از بخش‌های مختلف هوایی، ریلی و نماینده کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همراهی می‌کنند.
در سفر اسفندماه 1394 رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه در حالی که فقط 2 ماه از اجرای برجام (دی ماه 1394) می گذشت، پیش قرارداد خرید یکصد فروند هواپیمای ایرباس بین شرکت ایران ایر و شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه امضا شد.
با نهایی شدن این قرارداد، نخستین فروند از هواپیماهای321 خریداری شده از ایرباس در اواخر دی ماه 1395 وارد ناوگان هوایی ایران ایر شد. پس از آن یک فروند هواپیمای 330 در اسفندماه 1395 و یک فروند دیگر از این نوع در پنجم فروردین ماه امسال وارد کشور شد تا در مسیرهای داخلی و بین المللی پروازهای خود را آغاز کنند.
بیست هفتم اردیبهشت ماه نیز چهار فروند هواپیمای شرکت فرانسوی- ایتالیایی «آ.تی.آر» به ناوگان هوایی ایران ایر پیوست.
علاوه بر قراردادهای امضا شده با شرکت های آ.تی.آر و ایرباس، همزمان قرارداد خرید 80 فروند هواپیمای بوئینگ با این شرکت هواپیماسازی آمریکایی در تهران امضا شد که نخستین فروند آن در سال 2018 به ایران ایر تحویل داده می شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید