Performancing Metrics

صدور هزار ضمانت‌نامه به ارزش ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد برای صنایع کوچک | اتاق خبر
کد خبر: 395276
تاریخ انتشار: 4 تیر 1396 - 12:59
توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام شد
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد تا کنون هزار ضمانت‌نامه به ارزش بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد برای صنایع کوچک صادر شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد حسین مقیسه با اشاره به این‌که صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در سال ۱۳۸۳ با مصوبه مجلس شورای اسلامی تاسیس شد و پس از تدوین اساسنامه، آیین نامه ها و فرایندها، اولین ضمانت نامه خود را در سال ۱۳۸۶ صادر کرد، گفت: هزارمین ضمانت نامه این صندوق که ضمانت نامه اعتباری سرمایه در گردش بوده، برای یک واحد تولیدی لوله اتصالات و مخازن کامپوزیتی مستقر در استان قزوین به ارزش ۱۴ میلیارد ریال در آخرین روز خرداد ماه امسال صادر شد.

وی افزود:این صندوق از سال ۹۴ به بعد روند رو به رشدی را طی کرد و در سال ۹۵ با رشد صدور ضمانت نامه، توانست کمکی خوبی به واحدهای تولیدی کوچک نماید. در طول مدت فعالیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز از ابتدای شروع به فعالیت خود تا پایان خرداد ماه ۹۶، هزار ضمانت نامه به ارزش بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال صادر شده است. همچنین طی ۱۰ سال گذشته ۲۸۵ فقره ضمانت نامه نیز به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تمدید شده است.

مقیسه با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تا سال ۹۴ تنها به دو تا سه بانک همکاری داشته است، اظهار کرد: با امضا تفاهم نامه با بانک ها و موسسات مالی و اعتباری هم اکنون ۱۸ بانک،   پذیرای ضمانت نامه  صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک هستند. علاوه بر این تا سال ۹۴، این صندوق تنها یک نوع ضمانت اعتباری صادر می کرد اما هم اکنون انواع ضمانت نامه های شرکت در مناقصه و مزایده، ضمانت نامه حسن انجام کار، ضمانت نامه اعتبار خرید، ضمانت نامه پیش پرداخت و ... برای صنایع کوچک صادر می کند.

وی ادامه داد: فرایند الکترونیکی کردن صدور ضمانت نامه های از سال ۹۶ آغاز شده و فرایند صدور، کاملا بصورت الکترونیکی انجام می پذیرد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و به دنبال اصلاح اساسنامه این صندوق هستیم که بتوانیم خدمات و حمایت های بیشتری به واحدهای تولیدی کوچک ارائه دهیم که در این راستا یکی از موارد پیشنهادی اصلاح اساسنامه این است که هم اکنون این صندوق ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات را ضمانت می کند(در مناطق محروم تا ۸۵ درصد) اما پیشنهاد ما این است که بتوانیم ۱۰۰ درصد تسهیلات برای صنایع کوچک را ضمانت کنیم و با گسترش فعالیت ها و رشد صدور ضمانت نامه ها، لزوم افزایش سرمایه صندوق لازم و ضروری است که امیدواریم در سال اشتغال و تولید با همراهی دولت و مجلس محترم این مهم انجام شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید