Performancing Metrics

فرآیند ترانشیپ به سامانه جامع گمرکی اضافه شد | اتاق خبر
کد خبر: 395289
تاریخ انتشار: 4 تیر 1396 - 16:07
گمرک ایران اعلام کرد؛
گمرک ایران، از اضافه شدن فرآیند ترانشیپ به سامانه جامع گمرکی خبر داد

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی با هدف تسریع و تسهیل تجارت در تشریفات گمرکی راه اندازی شده و با تکمیل و افزوده شدن فرآیندهای جدید زمینه برای تسهیل کلیه امور تجاری ایجاد می شود. به همین منظور برای بهبود فرایند گمرکی و تجاری، فرآیند ترانشیپ به سامانه جامع افزوده شد تا از این پس، امکان استفاده از رویه ترانشیپ در پنجره واحد تجارت فرامرزی مهیا شود.

بدین منظور امکان انجام عملیات ترانشیپ در گام اول در رویه ترانزیت به گونه ای که گمرک مشهد بعنوان گمرک میانی انتخاب شود از هم اکنون وجود دارد و سایر رویه ها و گمرکات به زودی به این فرآیند مجهز می شوند.

لازم به ذکر است که ترانشیپ یک رویه گمرکی برای انتقال کالاها تحت نظارت گمرک از یک وسیلۀ حمل و نقل ورودی به‌ یک وسیلۀ حمل و نقل خروجی در حوزه یک دفتر گمرکی است به این معنا که به موجب این روش گمرکی کالا تحت نظارت گمرک از یک وسیله ورودی به یک وسیله حمل و نقل خروجی انتقال داده می شود. با افزوده شدن این فرایند در پنجره واحد تجارت فرامرزی، از این پس در گمرک مشهد عملیات ترانشیپ در سیستم جامع گمرکی انجام می شود که به زودی گمرکات دیگر به این فرایند مجهز می شوند.  

بنابراین ترانشیپمنت‌ها به مانند دیگر رویه ها در سیستم جامع گمرکی ثبت می شود  و اصالت و ماهیت کالاها در هنگام انتقال در سامانه ثبت شده و فرایند انتقال با سرعت عمل بیشتری انجام خواهد شد.

این اقدام جدید گمرک به مانند اقدامات پیشین که در راستای تسهیل و تسریع تجارت انجام شد، زمینه ساز بهبود فرایند تجاری در امر واردات و صادرات خواهد بود و گام مهمی در مدیریت ترانشیپ محسوب می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید