Performancing Metrics

روسیه به دنبال پیشی گرفتن از قطر در صادرات گاز LNG است | اتاق خبر
کد خبر: 395292
تاریخ انتشار: 4 تیر 1396 - 16:54
تا پایان سال ۲۰۱۷؛
روس ها به دنبال اتمام پروژه گاز ال ان جی «یامال» در قطب شمال هستند تا عنوان بزرگ ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع را به خود اختصاص دهند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مدیر اجرایی شرکت گاز «نواتک» روسیه گفت: قصد داریم با نزدیک شدن به پایان اولین پروژه گاز ال ان جی خود،  در حوزه صادرات گاز طبیعی مایع از قطر ی ها که بزرگ ترین صادرات کننده گاز ال ان جی جهان هستند، پیشی بگیریم؛ ضمن اینکه نسبت به تحریم های آمریکا در این بخش نگرانی نداریم.  

در همین حال شرکت «نواتک» روسیه که بزرگ تولید کننده گاز غیر دولتی محسوب می شود، به دنبال شروع صادرات گاز ال ان جی تا پایان سال جاری میلادی از اولین فاز پروژه «یامال» که در بالای قطب شمال قرار دارد، است.

بر همین اساس، قطر و روسیه در تصاحب بازارهای جهانی گاز همواره رقیب یکدیگر بوده اند و در ماه گذشته میلادی به دنبال اعمال تحریم های عربی علیه این کشور، صادرات گاز ال ان جی قطر تا حدی تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است.  

البته قطری ها تا کنون بعنوان بزرگ ترین صادر کننده گاز ال ان جی هستند و در سال ۲۰۱۶ میلادی قطر با فروش ۷۷.۲ میلیون تن گاز ال ان جی در حدود ۳۰ درصد از سهم بازار گاز طبیعی مایع را به خود اختصاص داد.  

بر پایه این گزارش، روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی با فروش ۱۰.۸ میلیون تن گاز ال ان جی که معادل ۴ درصد از سهم بازار جهانی است، عنوان هفتمین کشور بزرگ صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان را ازان خود کرد.

با اتمام پروژه «یامال»، به صادارات گاز ال ان جی روسیه ۱۶.۵ میلیون تن افزوده می شود که بعداز استرالیا، جایگاه سومی را می تواند به خود اختصاص می دهد.  

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید