Performancing Metrics

آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است | اتاق خبر
کد خبر: 395315
تاریخ انتشار: 5 تیر 1396 - 09:50
گزیده بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر:
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین آن‌چه پیش از این درباره آتش به اختیار بودن فرموده بودند، خاطرنشان کردند: آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از اقامه نماز باشکوه عید سعید فطر در مصلی تهران خطبه‌هعای این نماز را ایراد فرمودند که گزیده‌ای از آن به شرح زیر است:

* امسال ماه رمضان بحمدالله به معنای واقعی کلمه برای ملت ما ماه مبارکی بود.

* آن‌چه که ما از نزدیک دیدیم، مردم ما نشانه‌های توسل و تقرب را در رفتار خودشان و مراسمی که داشتند و مجموعه‌هایی که کارهای عبادی و خدماتی را انجام می‌دادند نشان دادند. فضا فضای معنوی، فضای تقرب و فضای توسل و به معنای واقعی کلمه فضای ماه رمضان بود.

* آنچه که در این ماه به دست‌ آوردید، ذخیره‌ شماست در این ماه؛ این ذخیره‌ها را حفظ کنید؛ با استمرار این حالت؛ تلاوت قرآن را از دست ندهید. توجه در نماز را حتماً مورد توجه داشته باشید. این‌ها چیزهایی است که باید حفظ کرد.

* این ماه تمرین ریاضت بود، تمرین توجه به خدا بود، از این تمرین حداکثر استفاده را بکنید. این ذخیره را برای خودتان نگه دارید.

* ملت عزیز ایران، دل شاد کنید که کارهای بزرگی انجام دادید.

* تهاجم قدرتمندانه سپاه کار بزرگی بود

* ملت عزیز ایران سرافراز باشند که کارهای بزرگی انجام دادند؛ دل شاد کنید، امید در دل بپرورانید، کارهای بزرگی انجام دادید؛ اندکی پیش از ماه مبارک، اولاً آن #انتخابات پرشور و باعظمت را توانستید به دنیا نشان بدهید؛ ثانیاً همین راه‌پیمایی روز قدس، کار باعظمتی است.

* این تهاجم قدرتمندانه‌ سپاه به دشمنان هم کار بزرگی بود.

 *آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است.

* از جمله کارهای مهم، کارهای فرهنگی است؛ ما خلل و فرج فرهنگی زیاد داریم؛ جاهایی که نفوذگاه دشمن است؛ این را هم مجموعه‌های مسئول دولتی، هم مجموعه‌های گسترده‌ی عظیم مردمی موظفند پیگیری کنند.

* آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است. معنی‌اش این است که در تمام کشور، صاحبان اندیشه، فکر و همت، کار را خودشان پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل، آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست؛ نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم کشور، مراقب آرامش کشور، مراقب عدم سوء استفاده‌ دشمنان از وضعیت کشور، مراقب حفظ قوانین باشند.

* این مراقبت‌ها در درجه‌ اول متوجه به نیروهای انقلاب است که دلسوزند، علاقه‌مندند و مایلند که کشور به سوی هدف‌های خود حرکت بکند.

* زخم‌های زیادی بر پیکر امت اسلامی است: مسائل یمن، بحرین، مسائل گوناگونی که در کشورهای اسلامی هست، جراحت عمده‌ای بر پیکره‌ اسلام است.

* دنیای اسلام باید به‌طور صریح از مردم یمن حمایت کند؛ از ظالمان و ستمگرانی که این مردم را در روز ماه رمضان، مورد آن‌گونه تهاجم‌هایی قرار دادند، ابراز برائت و بیزاری کنند و از مردم حمایت کنند.

*مردم بحرین و مردم کشمیر هم همین‌جور؛ ملت ما پشتوانه‌ این حرکت عظیم دنیای اسلام می‌تواند قرار بگیرد.

*همچنان‌که ما صریحاً مواضع خودمان را نسبت به دشمنان و معارضین اعلام می‌کنیم، دنیای اسلام به‌خصوص روشنفکران، به‌خصوص علمای دنیای اسلام بایستی همین شیوه را دنبال کنند و صریح موضع بگیرند و خدای متعال را از خودشان راضی کنند ولو دیگران و طواغیت ناراضی بشوند.

* ملت وحدت و اتحاد خود را حفظ کنند.

* مسئولان، کار برای اشتغال جوانان و تولیدداخلی را پیگیری کنند.

* ذخایر اجتماعی را باید حفظ کرد؛ حفظ  این ذخایر به این است که ملت، وحدت و اتحاد خود را حفظ کنند و حرکت در آرمان‌های انقلاب را به‌عنوان هدف حفظ کنند.

* امیدواریم ان‌شاءالله هرچه زودتر دولت جدید تشکیل بشود و کارهای لازم برای کشور را هرچه زودتر شروع کنند. کارهای بزرگی در پیش است که باید صورت بگیرد.

* مسئولان کشور به کمک مردم، کار برای تولید داخلی، کار برای اشتغال جوانان که جزو مسائل مهم ما است و ما امسال را سال تولید ملی و سال اشتغال اعلام کردیم، پیگیری کنند. باید این کارها با جدیت دنبال بشود.

ادامه دارد...

نظرات
ADS
ADS
پربازدید