Performancing Metrics

ناگفته‌هایی از پنجمین دروازه بین‌الملل اینترنت | اتاق خبر
کد خبر: 395370
تاریخ انتشار: 6 تیر 1396 - 13:01
دروازه بین‌الملل اینترنت خوزستان وظیفه توزیع متوازن پهنای باند اینترنت در استان‌های غربی و جنوبی کشور را برعهده دارد و می‌تواند باعث افزایش ترانزیت ارتباطات منطقه از طریق ایران شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ایجاد و توسعه مراکز متعدد تبادل ترافیک داده ملی با هدف بهبود گردش اطلاعات در داخل کشور صورت می‌گیرد تا در صورت اختلال احتمالی در یک مرکز، سایر مراکز به فعالیت خود ادامه داده و در عین حال، قطع ارتباطات بین‌المللی مشکلی در شبکه داخلی کشور ایجاد نکند.

همچنین با راه‌اندازی گیت‌وی بین‌الملل شاهد ارتقای کیفیت و کمیت پهنای باند اینترنت خواهیم بود که از طریق توزیع پهنای باند بر اساس تعداد جمعیت اتفاق می‌افتد.

شرکت ارتباطات زیرساخت در سال 95 موفق به راه‌اندازی مراکز تبادل ترافیک داده ملی در شهرهای تهران، تبریز، شیراز، مشهد و قم شد که شمار زیادی از تولیدکنندگان محتوا توانستند از مزایای حضور در این بستر بهره برده و کاربران خود را در کوتاهترین زمان ممکن به چند برابر ارتقا دهند.

ششمین مرکز تبادل ترافیک داده ملی نیز خرداد ماه سال جاری در شهر اهواز به بهره‌برداری رسید تا فرصتی برای توسعه کسب و کار نیروهای خلاق بومی این منطقه و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کند. همچنین پنجمین دروازه بین‌الملل اینترنت کشور در اهواز به صورت رسمی افتتاح شد.


ترانزیت ارتباطات بین‌الملل کشورهای همسایه


محمدجواد آذری -مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت-  با اشاره به راه‌اندازی دروازه بین‌الملل اینترنت در استان خوزستان گفت: این استان دارای یک موقعیت سوق‌الجیشی است که می‌تواند ترانزیت ارتباطات بین‌الملل کشورهای همسایه را رقم بزند.

ارتباطات بین‌الملل کشور عراق می‌تواند از طریق کشور ترکیه نیز برقرار شود و ما در رقابت با ترکیه هستیم تا بتوانیم ارتباطات عراق را ترانزیت کنیم. لازمه این موضوع، نزدیکی ما به بازار عراق با ارائه ارتباطات باکیفیت و دسترسی خوب و سرویس مناسب است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: از این جهت، اهواز را برای دروازه بین‌الملل ارتباطات کشور انتخاب کردیم که هم از این طریق، استان‌های هم‌جوار به اینترنت دسترسی داشته و کیفیت ارتباطات افزایش یابد و نیز این امکان به وجود بیاید که بتوانیم بازار عراق را از طریق مرز فاو تامین کنیم و سرویس باکیفیت و با قیمت مناسب در اختیار عراق قرار دهیم و در نهایت بازار محتوای داخلی خودمان را در عراق ایجاد کنیم.

جهرمی با بیان اینکه شهر اهواز گذرگاه بین‌الملل کشور عراق قرار می‌گیرد، گفت: در گذشته اگر یک کاربر عراقی می‌خواست محتوایی را در خوزستان به دست آورد، ابتدا درخواستش به فرانکفورت بعد تهران و بعد به خوزستان می‌رسید. با افتتاح این گذرگاه، این درخواست به صورت مستقیم صورت می‌گیرد و این امر، افزایش سرعت و کیفیت را به همراه دارد.

آغاز عملیات میزبانی سرور

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام شروع عملیات اجرایی مرکز کولوکیشن (میزبانی سرور) شرکت ارتباطات زیرساخت با ظرفیت 60 رک در مرکز مخابراتی اهواز، تاکید کرد: ظرف یک سال آینده، این مرکز برای بهره‌برداری آماده می‌شود و افتتاح این پروژه به دارندگان محتوا برای بازار هدف کمک می‌کند که محتوای خود را در استان خوزستان استقرار دهند و شرایط کیفی داشته باشند.

وی خوزستان را پنجمین استان مصرف‌کننده محصولات فناوری در کشور دانست و گفت: باید برای این بازار مصرف، محتوای داخلی با شرایط کیفی بهتر، فراهم شود. به همین دلیل در نقشه شبکه ملی اطلاعات، یکی از مراکز تبادل داده، شهر اهواز در نظر گرفته شد که امروز به عنوان ششمین مرکز تبادل اطلاعات شبکه ملی اطلاعات (IXP ) وارد مدار می‌شود.

علاوه بر اتصال IXP  اهواز، شبکه IP ترانزیت ملی نیز از فروردین ماه در 35 نقطه کشور از جمله اهواز استقرار یافته و درحال واگذاری سرویس است که قیمت اتصال محتوای داخلی به شبکه ملی اطلاعات را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد.

با اجرای این پروژه‌ها، هزینه محتوای داخلی برای تزریق اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات، به صفر می رسد و این موضوع، کمک بزرگی برای توسعه محتوای داخلی است که ثمره نهایی آن، تکاپو برای توسعه سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های بومی و ایجاد اشتغال خواهد بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید