Performancing Metrics

افزایش صادرات مواد غذایی از چهار بندر بوشهر به قطر | اتاق خبر
کد خبر: 395377
تاریخ انتشار: 6 تیر 1396 - 14:50
یک مقام مسئول خبر داد؛
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به نزدیکی بنادر استان بوشهر با بنادر کشور قطر، صادرات مواد غذایی از بنادر دیر، بوالخیر تنگستان و گناوه به قطر افزایش یافت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمد مهدی بنچاری با بیان اینکه استان  بوشهر با آبراه خلیج فارس دارای طولانی ترین مرز دریایی است اظهار داشت: بازرگانان و تجار استان بوشهر به سبب هم‌جواری با کشورهای حوزه خلیج فارس، دارای پیشینه تاریخی درخشانی در مراوده تجاری با این کشورها هستند.  

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر افزایش یافته است افزود: اکنون بیش از ۹ میلیون تن انواع کالاها در سال از بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر تخلیه و بارگیری می‌شود که با تکمیل پروژه‌های بندری افزایش می‌یابد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بنادر استان بوشهر توانایی و ظرفیت لازم برای صادرات مواد غذایی به قطر دارند خاطر نشان کرد: اکنون روزانه بیش از ۱۱۰۰ تن مواد غذایی که بیشتر میوه، تره‌بار و سبزی‌جات است از بنادر این استان به قطر صادر می‌شود.  

بنچاری بیان کرد: با توجه به موقعیت ویژه بنادر استان بوشهر در مراوده تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس، روزانه یک‌هزار و ۱۰۰ تن مواد غذایی از بنادر دیر، بوالخیر تنگستان به قطر صادر می‌شود.  

وی بیان کرد: از بندر دیر ۳۵۰ تن، بندر بوالخیر تنگستان ۷۵۰ تن میوه و تره بار روزانه ارسال می‌شود و از بندر گناوه نیز نخستین محموله به وزن ۲۴۰ تن به بنادر قطر صادر شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید