Performancing Metrics

ابزارهای نوین بورسی برای تامین مالی صنعت خودرو | اتاق خبر
کد خبر: 395383
تاریخ انتشار: 6 تیر 1396 - 16:23
دبیر انجمن خودرو سازان گفت: در شرایطی که نظام بانکی نمی‌تواند پاسخگوی صنعت باشد، بهره گیری از ابزارهای بازار سرمایه می تواند کمک خوبی برای رونق و رشد تولید باشد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، احمد نعمت بخش در خصوص انتشار اوراق اجاره به منظور تامین در حوزه خودروسازی گفت: بی شک عمده مشکلات صنایع تولید نبود نقدینگی و تلاش برای مهیاشدن جذب منابع مالی است و با توجه به مشکلات نظام بانکی کشور این مهم همواره یکی از چالش های اصلی پیش روی صنایع از جمله صنعت خودرو بوده است.

وی افزود: تامین نقدینگی این قبیل شرکت هایی که فعالیت صنایع خودروسازی به آنها وابسته است می تواند منجر  به چرخش موتور صنعت خودرو و روانتر شدن حرکت آن  شود. 

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: اصولا درتمام دنیا خودروسازان ۶۰ تا ۷۰ درصد نقدینگی مورد نیاز خودرا از طریق بانک ها تامین می کنند؛ چراکه گردش مالی در صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن بالاست.

وی افزود: هر چند این گردش مالی در صنعت خودرو ایران نیز قابل توجه است اما متاسفانه بانک ها با توجه به  شرایط و محدودیت هایی که دارند نمی توانند زمینه  تامین مالی مورد نیاز صنعت خودرو و همچنین سایر صنایع  را مهیا کنند لذا باید از سایر روش ها بهره گرفت.

به گفته نعمت بخش، در شرایطی که بانکها نمی توانند سرمایه خود را افزایش داده و تسهیلات مورد نیاز صنایع را در اختیار تولید قرار دهند؛ بنابراین استفاده از ابزارهای بازار سرمایه راه حل مناسبی برای حل این قبیل مشکلات بوده  و بهبود روند تولید را به همراه خواهد داشت. 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید