Performancing Metrics

مقایسه رشد بازارهای سکه و مسکن | اتاق خبر
کد خبر: 395405
تاریخ انتشار: 7 تیر 1396 - 11:25
از پاییز ۱۳۹۲ تا زمستان ۱۳۹۵ عملکرد بخش مسکن نسبت به بازارهای بورس، سکه و ارز دارای نوسانات کمتری بوده، اما در زمستان گذشته نرخ رشد قیمت مسکن ۱۵.۵ درصد پایین‌تر از رشد قیمت سکه قرار داشته است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بررسی عملکرد بخش مسکن نسبت به سه بازار رقیب آن یعنی بورس، سکه و ارز نشان می‌دهد از پاییز ۱۳۹۲ به بعد متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی نسبت به نرخ رشد شاخص کل سه بازار رقیب آن از کمترین نوسانات برخوردار بوده، اما همواره پایین تر از تورم نقطه به نقطه قرار داشته است. در این بین بازار بورس دارای بیشترین نوسانات بوده و در زمستان ۱۳۹۵ رشد منفی ۳.۷ درصد را تجربه کرده است.

بررسی بازارهای رقیب بخش مسکن در کنار نرخ تورم عمومی نشان می‌دهد در فصل زمستان ۱۳۹۵ نسبت به فصل مشابه سال قبل از آن، درحالی که نرخ نقطه به نقطه تورم حدود ۱۱ درصد بوده است، نرخ رشد شاخص کل بورس، سکه، ارز و متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی به ترتیب برابر با ۳.۷-، ۲۳، ۸.۱ و ۷.۵ درصد بوده است.

همچنین بررسی روند شاخص‌های بازار مسکن در فصل پاییز سال ۱۳۹۵ در کنار بازار دارایی‌های رقیب و شاخص قیمت کالاها و خدمات عمومی (بر مبنای سال ۱۳۹۰-۱۰۰) نشان می‌دهد شاخص بورس و نرخ ارز بالاتر از شاخص تورم عمومی قرار گرفته‌اند، ولی شاخص قیمت سکه و شاخص قیمت مسکن پایین تر از نرخ تورم عمومی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید