Performancing Metrics

برقراری پرواز مستقیم تهران و سئول سبب تحکیم روابط دو کشور می شود | اتاق خبر
کد خبر: 395420
تاریخ انتشار: 7 تیر 1396 - 13:45
لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس کره جنوبی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برقراری پرواز مستقیم بین تهران و سئول گام مهمی در تحکیم روابط ایران و کره جنوبی است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در آغاز مذاکرات رسمی دوجانبه با همتای کره جنوبی خود از اداره مناسب نشست بین المللی روسای مجالس آسیا و اروپا (اوراسیا) تشکر کرد و بر اهمیت ساماندهی همکاری های اقتصادی، بازرگانی، گمرکی و مالی کشورهای حوزه اوراسیا تاکید کرد.

رئیس مجلس کشورمان در بخشی از سخنان خود ابعاد برنامه پنج ساله ششم جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد و آمادگی تهران را برای پذیرش سرمایه گذاری کره جنوبی و واگذاری پروژه هایی در حوزه های انرژی، محیط زیست، خطوط ریلی و ... را اعلام کرد.

وی تسهیل در روابط بانکی، صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم بین سئول و تهران را گام مهمی در تحکیم روابط موجود خواند.

لاریجانی آمادگی گروه دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی را برای تقویت روابط موجود مورد تاکید قرار داد.

رئیس مجلس کره جنوبی روابط دو کشور را رو به پیشرفت خواند و افزود: روابط پارلمانی تقویت کننده و مکمل روابط بخش های دولتی و خصوصی دو کشور  است.

وی آمادگی کشورش را برای همکاری با ایران در حوزه های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی های پاک و خودروسازی مورد تاکید قرار داد و افزود: ما هم عقیده داریم که رفع موانع و تسهیل صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور زیربنای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور می باشد.

رئیس مجلس کره جنوبی در پاسخ به دعوت لاریجانی آمادگی خود را برای سفر به تهران ابراز داشت و گفت: پیشنهاد می کنم که هر سال در تهران و سئول به نوبت دیدار داشته باشیم.

در پایان این دیدار ضمن تاکید طرفین بر ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی و مذاکره در بحران‌های منطقه‌ای از جمله در قبال کره شمالی، سوریه، یمن و لیبی خطر فزاینده رشد و سرایت تروریسم به شرق آسیا و از جمله فیلیپین مورد توجه قرار گرفت و بر اهمیت رایزنی‌ها و مقابله جدی با تروریسم تاکید شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید