Performancing Metrics

روند افزایش طلای جهانی ادامه یافت | اتاق خبر
کد خبر: 395427
تاریخ انتشار: 7 تیر 1396 - 14:32
طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و عقب نشینی بازارهای سهام، اندکی افزایش یافت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۲۵۱.۹۱ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۲۵۲.۵۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۵۰ سنت افزایش، در ۱۲۴۶.۹۰ دلار بسته شده بود.

بازار سهام آسیا با دنبال کردن وال استریت که از به تعویق افتادن رای رهبران جمهوریخواه سنای آمریکا درباره اصلاحات بهداشت و درمان تا ماه آینده، لطمه دید، در معاملات روز چهارشنبه عقب نشینی کردند. سرمایه‌ گذاران نسبت به توانایی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای اجرای وعده‌های اقتصادی شامل کاهش نرخ مالیات و تسهیل مقررات نگران هستند و این مسئله ریسک گریزی آنها را تشدید می‌کند.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ، ANZ قیمت طلا با حجم عظیم قراردادهایی که در اروپا خریداری شد، پس از ریزش یکباره‌ای که در معاملات روز دوشنبه داشت بهبود یافت.

طلا روز دوشنبه تحت تاثیر فروش ۵۶ تن طلا، یک درصد کاهش یافت با این همه به دلیل ابهامات سیاسی که در سراسر جهان وجود دارد کاهش قیمت این فلز ارزشمند محدود شد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص نوسان وال استریت که نوسان معاملات سهام را ارزیابی می‌کند و اغلب معیاری برای سنجش هراس سرمایه‌ گذار است، روز سه شنبه حدود ۱۲ درصد رشد کرد و به حمایت از قیمت طلا کمک کرد.

طلا به عنوان یک سرمایه‌ گذاری‌ جایگزین در شرایط ابهام سیاسی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند، روز چهارشنبه به ۹۶.۳۲۲ واحد نزول کرد که پایین ترین سطح از نوامبر گذشته بود. اظهارات روز سه شنبه ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا که احتمال تعدیل سیاست پولی تسهیلی در صورت بهبود روند رشد اقتصادی اتحادیه اروپا را مطرح کرد، از ارزش یورو پشتیبانی کرد و دلار آمریکا را تحت فشار قرار داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۷ درصد رشد کرد و به ۱۶.۷۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۹۲۱.۶۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۸۶۰.۷۸ دلار ایستاد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید